اعتراض نماینده خوزستان در مجلس به برهم زدن سخنرانی سیدحسن خمینی

خورنا: نماینده اهواز در مجلس لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد و حاشیه سازی عده ای در این زمینه را کاری غیرقانونی دانست و گفت: همانگونه که تجمع غیرقانونی خلاف قانون است، برهم زدن یک نشست قانونی هم خلاف است و اگر قرار باشد خلاف قانون عمل کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود.

 

سیدشریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان-با تاکید بر اینکه برای همه افراد با هر گرایشی اعم از چپ، راست و مستقل، کلامی که خارج از چارچوب قانون باشد پذیرفته نیست، اظهار کرد: قانون نشان دهنده نوع رفتاری است که باید در چارچوب عرف جامعه انجام دهیم. اگر به سخنرانی شخصی با هر گرایشی مجوز داده نشود، یعنی این سخنرانی نباید انجام شود و اگر مجوز داده شود، باید انجام شود.

 

وی افزود: همه افراد در کشور باید بدانند که اصول رفتارمان باید بر اساس قانون باشد و این قانون مجریانی دارد که همان دولت است و چنانچه نیاز به اجرا باشد، مجریان قانون آن را به نحو احسن اجرا خواهند کرد. برخوردهای سلیقه ای باید کنار گذاشته شوند و اگر رفتاری با عرف سازگاری ندارد، به جای اینکه کاری خلاف قانون انجام دهیم باید از مسیر قانونی اقدام کنیم. به طور مثال با استاندار، فرماندار، شورای تأمین و هر نهادی که مجوز صادر می کند صحبت کنیم و شرایط و وضعیت جامعه را مطرح کنیم و از نظر قانونی جلوی کار را بگیریم.

 

حسینی تصریح کرد: نکته دوم این است که دولت هم باید توجه کند که در شرایط فعلی یکی از برگ برنده هایی که در صحبت ها به آن اشاره می کند این است که در دولت یازدهم آرامش را به مردم هدیه داده ایم و این آرامش نباید به هم بخورد و حفظ این آرامش توسط دولت بیشتر از سایرین مشهود باشد. باید با درایت و مدیریت مراقب باشیم که برخی نشست ها و تجمع ها آرامش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را برهم نزند.

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی رفتارهای تخریب گرانه نظیر بر هم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم، لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد و تخریب دولت، اظهار کرد: این رفتارها دارای ادبیات خوبی نیستند و هیچکس این روش را نمی پسندد. وقتی مقام معظم رهبری که آخرین کلام توسط ایشان مطرح می شود و همه ما موظف به تبعیت از آن هستیم از این رفتارها انتقاد می کنند و این کارها را برای فرهنگ و جامعه اسلامی بد می دانند، پس مطمئناً این رفتارها کار خوبی نیست. یک زمانی سخنرانی احمدی نژاد برهم می خورد و یک زمانی هم سخنرانی سیدحسن خمینی دچار چالش می شود؛ فرقی ندارد که سخنران چه کسی باشد، نفس این کار خوب نیست. باید یاد بگیریم که انتقاداتمان را در چارچوب قانون و در مناظره ها و نشست ها مطرح کنیم و این روش ها در جامعه اسلامی پسندیده نیست و باید توجه کنیم که این فرهنگ در جامعه ما نهادینه نشود.

 

نماینده اهواز در مجلس شنیده نشدن حرف منتقدان را عامل این رفتارهای تخریبی دانست و گفت: هر دولتی موافقان و مخالفانی دارد و باید توجه کنیم که همه افراد جامعه موافق یک دولت نیستند و باید سخنان مخالفان شنیده شود. اگر جایگاهی برای شنیدن حرف مخالفان در چارچوب قانون داشته باشیم کار به مسائلی مانند تولید فیلم “من روحانی هستم” و مواردی از این قبیل کشیده نمی شود. باید به مخالف حق بدهیم و نظراتش را بشنویم و نقدها را بپذیریم. البته دولت هم در ابتدای کار است و مشکلات خاصی دارد. نقد کنندگان نیز دلسوز نظام هستند، اما روش ها باید عوض شود و در چارچوب قانون باشد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت به منتقدانش فرصت نقد سازنده نداده است؟ افزود: من فکر می کنم منتقدان و دولت هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن عزت و استقلال نظام است. هدف یکی است ولی راههای رسیدن به آن متفاوت است. اگر در نشست های تخصصی، بزرگان مخالفان و بزرگان دولت در کنار هم همفکری کنند، هم سریعتر به هدف می رسیم و هم چالش های کمتری خواهیم داشت. دولت شاید این کارها را انجام داده ولی آنقدری که باید و شاید نبوده است و نیاز بیشتری به نشست ها و همفکری ها و ایجاد اعتماد وجود دارد. دیوار بی اعتمادی که بعضاً بین مخالفان دولت و دولت وجود دارد باید از بین برود و این کار با برگزاری نشست های تخصصی قابل تحقق است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *