ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی در هندیجان

خورنا: فرماندار هندیجان از ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب سه شاخص در این شهرستان خبر داد.

احمد جعفری‌نسب صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و  اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم و زیربنایی این شهرستان ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند بستر شکوفایی و امنیت پایدار را فراهم آورد لذا با توجه به گستردگی حوزه فرهنگی و اجتماعی باید در این حوزه به سه شاخص توجه داشته باشیم.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: اول اینکه پدیده‌های اجتماعی را خوب بشناسیم زیرا بدون شناخت پدیده‌ها و علل و عوامل موثر در شکل گیری آنان نمی‌توان به راهکار مناسبی رسید.

فرماندار هندیجان در خصوص موردهای بعدی تصریح کرد: دوم اینکه با تجزیه و تحلیل این پدیده‌ها می‌توان نحوه تعامل و مواجهه با آنها را پیدا کنیم و سوم اینکه راهکارهای مشخصی برای آن پدیده‌ها پیدا کنیم.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه‌های مختلف توسط وزارت کشور عنوان کرد: کارگروه‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که کارگروه اجتماعی و فرهنگی مهمترین این کارگروه‌ها محسوب می‌شود، از این روی انتظار داریم با تشکیل جلسات این کارگروه‌ها مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را شناسایی و پیشنهادات لازم را در این خصوص ارائه گردد.

جعفری‌نسب در این جلسه در خصوص بررسی و تحول بیشتر در امورات فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: همه تصمیمات فرهنگی و اجتماعی از همین کارگروه خارج می‌شود و آثار آن تمام جامعه را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین باید نسبت به فعال سازی کارگروه‌های هفتگانه هرچه سریع‌تر اقدام شود تا شاهد ترویج برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خصوصا با توجه به نزدیک شدن به فصل پایان مدارس و آغاز اوقات فراغت در تابستان پیش‌رو باشیم.

فرماندار هندیجان ضمن تاکید بر بومی کردن مسائل فرهنگی و اجتماعی ابراز کرد: فضای حاکم بر فرهنگ اجتماعی شهرستان هندیجان بسیار خوب است هر چند که لازم است تلاش‌های موثرتری در این زمینه صورت گیرد تا به مطلوب برسد.

وی ضمن بر شمردن فقر و تورم به‌عنوان یکی از عوامل اثرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: عده‌ای به جای همراهی و همکاری با اهداف دولت که سعی در ایجاد بستر مناسب جهت رفع معضلات معیشتی و مهار تورم دارد آغاز به تضعیف دولت می‌کنند حال آنکه هرگونه تضعیف دولت در واقع تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جعفری‌نسب در پایان گفت: مطمئنا هماهنگی و همراهی سیاست‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دولت شاهد شکوفایی، تعالی و بالندگی کشور خواهیم بود.