در دیدار صالحی با رییس‌جمهور عراق؛ پیام احمدی‌نژاد به وی تسلیم شد

خورنا: علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب سفر دوره‌ای خود به منطقه به عراق سفر کرده است، شامگاه یکشنبه در دیدار با جلال طالبانی، رییس‌جمهوری عراق پیام شفاهی محمود احمدی‌نژاد را به وی ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی تهران – بغداد تأکید کرد: مناسبات تاریخی ایران و عراق نیاز به توصیف ندارد.

صالحی افزود: در این راستا اراده مسؤولان، رفع تمامی موانع برای توسعه و تعمیق هر چه بیشتر همکاریهای دوجانبه است.

وزیر امورخارجه با اشاره به همکاریها و تحولات مثبت اخیر در تثبیت امنیت مرزهای دو کشور ابراز امیدواری کرد: همه مسایل مرزی دو کشور هرچه سریع‌تر نهایی شود.

صالحی با اشاره به روند سیاسی جاری در عراق ابراز اطمینان کرد: با انسجام، اتحاد و یکپارچگی مردم عراق و تحت مدیریت و درایت دولت این کشور وضع عراق در آینده بهتر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: ما به توانایی دولت عراق در تأمین امنیت و توسعه این کشور اعتماد داریم.

جلال طالبانی در این دیدار ضمن خوشامد‌گویی به هیأت جمهوری اسلامی ایران از صالحی خواست؛ سلام‌های گرم و احترامات خاص وی را به مقام معظم رهبری و احمدی‌نژاد تقدیم کند.

وی افزود: روابط ایران و عراق، عمیق، گرم و تاریخی است و ما علاقه‌مندیم این روابط مبتنی بر منافع مشترک را در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و زبانی حفظ کرده و گسترش دهیم.

طالبانی تأکید کرد: امنیت ایران و عراق وابسته به یکدیگر است؛ امنیت ایران، امنیت عراق است و امنیت عراق، امنیت ایران است؛ لذا تلاش می‌کنیم مرزهای ایران و عراق مرزهای ثبات و امنیت باشند.

رئیس جمهوری عراق گفت: ما اجازه نخواهیم داد از این مرزها خدشه به امنیت دو کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه‌ای، هماهنگی سیاسی دو کشور ضروری است و باید این هماهنگی سیاسی و روابط دوجانبه را به الگو تبدیل کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *