ابراهیمی: گرین‌کارت داشتن مسئولین سؤال‌برانگیز است

خورنا:‌ نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: باید از هر اقدامی که موجب ابهام افکار عمومی درباره مسئولان شود پرهیز کرد.

حجت‌اسلام حسین ابراهیمی در پاسخ به اینکه داشتن گرین‌کارت آمریکا را در شأن مسئولین نظام جمهوری اسلامی می‌دانید یا نه؟، گفت: این امر یک خلاف است. چون مسئولین نظام باید از هرآنچه که موجب ابهام می‌شود و اعتماد مردم را سلب می‌کند، دوری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولین نظام باید هر روز بر اعتماد مردم بیفزاید نه اینکه آن را سلب کنند، تصریح کرد: درباره اینکه چه کسانی گرین‌کارت دارند اطلاعی ندارم ولی این امر در افکار عمومی موجب ابهام می‌شود.

طی چند روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند حجت‌اسلام مرتضی آقا‌تهرانی گرین‌کارت دارد. این در حالی است که بیژن نوباوه از اعضای جبهه پایداری این موضوع را تکذیب و به خبر‌آنلاین گفت: این خبر کذب محض است چون ایشان دو سال قبل هم که به نیویورک دعوت شده بود، برای اقامت مشکل داشت و حتی پلیس آمریکا از فردی که محل اقامتی در اختیار آقای آقاتهرانی قرار داده بود بازجویی کرد.

از سوی دیگر، محسن کوهکن عضو هیأت‌‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین درباره دریافت گرین‌کارت توسط مسئولین و اینکه آیا این امر در شأن آنان هست یا نه؟، گفت: اگر کسی خصومت و نگاه منفی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی را بداند و اساساً دارای موضع باشد، در چنین شرایطی بعید است آمریکایی‌ها به این راحتی به وی گرین‌کارت بدهند، مگر اینکه این اقدام قبل از مسئولیت او انجام شده باشد.

وی افزود: اینکه فردی بخواهد در زمانی که مسئول است گرین‌کارت بگیرد، حتماً اقدامش پر از علامت سؤال است؛ چراکه شرایط دریافت گرین‌کارت با یک مسئول دارای موضع در قبال ایالات متحده آمریکا تطابق ندارد و قابل قبول نیست.

کوهکن با اشاره به شرایط دریافت گرین‌کارت توسط اتباع کشور‌های دیگر، اظهار داشت هر فردی اگر بخواهد گرین‌کارت بگیرد یا باید اقدام علمی انجام داده باشد یا اینکه وابستگی و همکاری سیاسی با آمریکا داشته باشد و یا اینکه فعالیت اقتصادی زمان داری در این کشور انجام داده باشد.

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس در عین‌ حال افزود: صرف اینکه فردی گرین‌کارت داشته باشد نمی‌توانیم به او نمره منفی بدهیم، چون باید ببینیم این فرد در چه زمان و موقعیتی آن را دریافت کرده است.

وی با اشاره به عدم صدور ویزا از سوی آمریکا به مسئولان جمهوری اسلامی برای حضور در اجلاس های سازمان ملل، گفت: چند سال قبل برای اجلاسی در زمینه محیط زیست که سازمان ملل مسئول برگزاری آن بود به نمایندگان جمهوری اسلامی ویزا داده نشد. حال در چنین شرایطی که آمریکایی‌ها حضور چند ایرانی در سازمان ملل را بر نمی‌تابند، اعطای گرین‌کارت نشان‌دهنده آن است که آنان به مسئولان ایرانی چشم طمع دارند.