فرماندار باوی خواستار احداث ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی در منطقه شد

خورنا: فرماندار شهرستان باوی در ۲۵کیلومتری شمال کلان شهر اهواز خواستار احداث و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ آب از سوی سازمان آب و برق خوزستان برای مصارف کشاورزی منطقه شد.

ˈحیدر سیدیˈ روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه مجوز برداشت آب کشاورزی از رودخانه کارون دریافت شده است افزود: برای تامین آب کشاورزی از این رودخانه به احداث ایستگاه های پمپاژ نیاز است تا بخش کشاورزی شهرستان باوی توسعه و رونق یابد.

وی خواستار اقدام موثر سازمان آب و برق خوزستان در احداث ایستگاه های پمپاژ برای مصارف کشاورزی شد و افزود: برای برداشت از آب کارون هیچ محدودیتی نداریم.

فرماندار شهرستان باوی با بیان اینکه اقتصاد این منطقه بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است گفت: این منطقه حدود ۶۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که در صورت تامین آب مورد نیاز می توان تولید محصولات کشاورزی منطقه و کشاورزان را افزایش داد.

سیدی با بیان اینکه ۱۸هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی منطقه زیر پوشش طرح احیای ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرارد دارد پیشرفت این طرح در منطقه را مطلوب و از عملکرد موسسه جهادنصر که مجری این طرح مهم و زیربنایی است قدردانی کرد.

فرماندار باوی، گندم، جو، کلزا، حبوب، ذرت، برنج و صیفی جات را از عمده محصولات تولیدی منطقه بیان کرد و گفت: در صورت نوسازی اراضی و تامین آب مورد نیاز می توان این منطقه را به قطب کشاورزی استان خوزستان تبدیل کرد.

باوی با مزکزیت شهر ملاثانی چهار سال پیش با مصوبه هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، نیروگاه دوهزار مگاواتی رامین، شرکت توسعه نیشکر دهخدا و شهر جدید رامین از ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و علمی این منطقه به شمار می رود.