اجرای قصاص اسیدپاش در انتظار تایید دیوان عالی کشور

خورنا: دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: رای قصاص متهم به اسیدپاشی در پرونده «طاهره بهرامی» برای اجرا در انتظار تایید دیوان عالی کشور است.

حجت‌الاسلام اکبری بیگلری در خصوص آخرین وضعیت پرونده «طاهره» ـ قربانی اسیدپاشی در همدان ـ تصریح کرد: این پرونده در دیوان عالی کشور است و اجرای حکم صادره از سوی دادگاه کیفری استان همدان منوط به بررسی پرونده در دیوان عالی کشور و تایید رای است.

وی افزود: رای صادر شده در دادگاه کیفری استان همدان مبنی بر قصاص است اما باید به تایید دیوان عالی کشور برسد؛ لذا زمان دقیق اجرای قصاص مشخص نیست.

پیش از این دادستان همدان به ایسنا گفته بود که «طاهره» اصرار به قصاص دارد. وی هم‌چنین احتمال بخشش از سوی «طاهره» را ضعیف دانسته بود اما در عین حال اظهار کرد که عفو توسط طاهره غیرممکن نیست.

اکبری اضافه کرده بود که قصاص در قسمت‌هایی از بدن طاهره که آسیب‌دیده باید صورت گیرد.

«طاهره» زن جوان ۲۶ ساله همدانی در آغازین ساعات روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با شنیدن صدای زنگ حیاط منزلش به همراه دختر ۳ ساله‌ خود به سمت حیاط رفت.

او پس از بازکردن در با زنی ناشناس و بلندقامت روبه‌رو شد که دستکشی بر دست و سطلی ‌آبی‌رنگ به همراه داشت.

این زن با بیان اینکه شیره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره خواست که ظرف بزرگ‌تری بیاورد.

هنگامی که طاهره برای برداشتن ظرف بزرگ‌تر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» ـ زن‌ناشناس ـ از فرصت استفاده کرد و به طور ناگهانی وارد خانه شد. سپس زمانی که طاهره از آشپزخانه خارج شد، در فرصتی مناسب با آچاری که به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره کوبید.

پس از آنکه طاهره بی حال روی زمین زانو زد، مونا چهار لیتر اسیدسولفوریک را روی بدن طاهره ریخت و این در حالی بود که کودک طاهره که پشت مادر پناه گرفته بود نیز از این جنایت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسید سوخت.