۸۰۰ کیلومتر از جاده های خوزستان آسفالت می شود

خورنا: مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:۸۰۰ کیلومتر از جاده های استان خوزستان برای زیر سازی و آسفالت در سالجاری هدفگذاری شده است.

ˈ نصرالله دهقانیˈ روز پنجشنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات راه و شهرسازی دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود:

یک میلیون تن آسفالت برای اجرای این طرح در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح انقلابی در حوزه جاده در استان خوزستان رخ خواهد داد که البته سهم جاده های شهرستان دزفول از این طرح قابل توجه خواهد بود.

دهقانی با بیان اینکه جاده شهر میانرود در فهرست ۲۱۵ طرح ملی قرار گرفته گفت:در سال جاری مطالعات اجرای این طرح ملی انجام و با تملک مسیر انتظار داریم تا پایان سال جاری به مرحله اجرایی برسد.

وی دزفول را یکی از شهرهای عقب افتاده خوزستان در حوزه جاده و راه به ویژه راه روستایی دانست و گفت:در سال جاری برنامه هایی برای جاده های احمدفداله و پل سردشت در نظر گرفته شده و طبق برنامه ۷۵ میلیارد ریال برای جاده سازی امامزاده احمدفداله پیش بینی شده است.

وی درخصوص جاده دسترسی آبشار شوی نیز گفت:باید مطالعات لازم انجام و طرح ها بررسی شود تا بهترین پیشنهاد در سال ۹۴ عملیاتی گردد.

افزود:پل شهید بهشتی دزفول نیز ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تأمین اعتبار مشکل آن رفع شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:درصد برخورداری روستاهای دزفول از جاده ها ۳۵درصد است و این درحالی است که متوسط کشوری ۶۵ درصد می باشد.

ˈ عباس پاپی زاده ˈ این مشکل را ناشی از ضعف ،کم کاری و کم فروشی مسوولان و مدیران دزفول دانست و با اشاره به مشکلات جاده در روستاهای المهدی،حمزه ،سه راهی بنوت ،سنجر، محمدبن جعفر خواستار مساعدت مدیران استانی برای حل این مشکل شد.

پاپی زاده اظهار داشت:کانال های روستاهای دزفول بدون گاردریل بوده که بسیار خطرناکند ضمن اینکه ورودی برخی روستاها از روشنایی لازم برخوردار نیست و حادثه ساز شده است.

وی آبشار شوی را یکی از زیباترین فرصت های گردشگری استان و کشور خواند و گفت:این آبشار ۳۰ کیلومتر جاده روستایی، عشایری و گردشگری دارد که عدم وجود جاده ایمن باعث شده سرمایه گذاری که برای سرمایه گذاری در این منطقه ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده دچار تردید شود.

ˈ محمدرضا کرمی نژاد ˈ شهردار دزفول نیز در این نشست به بیان مشکلات راه شهری پرداخت وگفت:حدود ۱۰ هزار نفر در سایت مهر شهر دزفول ساکن خواهند شد در حالی که هیچ فکری برای زیرساخت های آن از جمله احداث پارک و دیگر امکانات در نظر گرفته نشده و بودجه ای برای آنها نیز وجود ندارد.

وی افزود:حدود ۱۵ میلیارد ریال در ورودی مهر شهر دزفول هزینه شده اما این منطقه همچنان فاقد امکانات خدماتی است.