استاندار خوزستان:

آبادان یکی از ملی ترین شهر های کشور است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: آبادان یکی از ملی ترین شهر های کشور ایران است که با نماد هایی همچون مساجد و حسینیه ها خود را در عرصه نشان داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال کشور که برای اولین بار در شهری به جزء مرکز اجرا شده است، گفت: اگر به زمان نوجوانی و جوانی خود مروری داشته باشیم می فهمیم که مسائل گوناگونی بر شهر آبادان گذشته است. این شهر قبل و بعد از جنگ و در دوران بازسازی همواره از استحکام و حیثیت نظام دفاع کرده و رنج های بسیار متحمل شده است که نمونه کوچکی از ایثار این شهر است.

وی افزود: آبادان اگر آبادان است مرهون زحمات کسانی است که در سن و سال ما هستند و شاید هم دیگر در میان ما نباشند آنان عمر خود را صرف کردند تا این نیروهای جوان و انقلابی خود جوش شکل بگیرند و که حاصل این تلاش ها حفظ آبادان و خرمشهر بود و این ها همه مدیون آن روحانیت غیور است که در آن زمان به صورت جدی در عرصه حضور داشتند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب فضا در مناطق آبادان و خرمشهر به گونه ایی بود که فضای فرنگی و استعمار را گسترش دهد اما روحانیت نیروهایی را تربیت کرد که در دوران جنگ نیز با پیوستن به نیروهای سپاه پا در عرصه دفاع گذاشتند که بر طبق ارزیابی ۵۰ نفر از سرداران جنگ از آبادان و خرمشهر بودند و مانند شهید جهان آرا در شهرهای استان خوزستان کم نیست.

مقتدایی ادامه داد: آبادان یکی از ملی ترین شهر های کشور ایران است. این شهر با نماد هایی همچون مساجد و حسینیه ها خود را در عرصه نشان داده است و یکی از استان هایی است که ناب ترین شیعیان را دارد که همواره در برابر تلاشهای دشمن قد علم کرده و می کنند.

وی تصریح کرد: آبادان منطقه ای است که در دوران پیش از انقلاب بسیاری از کسانی که اکنون مسئولان کلیدی کشوری هستند به این منطقه دعوت شده اند و در جریان مبارزات مردم این شهر قرار گرفته و برای آنان سخنرانی کرده اند و رهبر معظم انقلاب نیز پیش از انقلاب زمانی که می خواستند برای زیارت به عراق بروند از این شهر گذشتند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: آبادان مهد مردانی همچون مرحوم حجت الاسلام و المسلمین عیسی طرفی و مرحوم آیت الله جمی است که زحمات و خدمات زیادی را برای آبادان و در درجه دوم برای کشور کردند و ما از دست اندر کاران این مراسم ها این تقاضا را داریم که اینگونه مراسمات را به طور مکرر داشته باشند و باعث افتخار شهر و کشور اسلامی شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس اگردست نماینده های معامله گرازنمایندگی آبادان کوتا شوداین شهربه دوران زیبای خود برخواهدگشت...نماینده هایی که ازبرخی مدیران مسئله داردفاع می کنند.