در اولین همایش سراسری شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح شد؛

مقتدایی به انتصاب مجدد خودش انتقاد کرد/ خوزستان ۳۰ استاندار دارد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: یکی از ایرادات وارده به نظام این است که در بخش تربیت نیروی انسانی موفق عمل نکرده است و یا اینکه نیروهایی که تربیت شده‌اند اجازه رشد و بالندگی به آن‌ها نداده‌اند و این مسئله باعث می‌شود که بعد از ۱۶ سال دوباره مقتدایی را برای استانداری انتخاب کنند.

به گزارش خورنا از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در اولین همایش سراسری شوراهای اسلامی شهر و روستا که ظهر امروز در سالن شهید هاشمی برگزار شد اظهار کرد: تمامی مسئولان نظام از بنیانگذار انقلاب اسلامی تا تمام سطوح بعدی بر حضور مردم در صحنه‌ها اصرار دارند.

وی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهوری می‌گوید یک کمیسیون با حضور ۱۵ وزیر برای بررسی امورات شهری و شورا‌ها تشکیل شود نشان از اصرار مدیران بر حضور مردم است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر عضو در مجمع شوراهای خوزستان حضور دارند تصریح کرد: قرار گرفتن این افراد در کنار یکدیگر قطعا تعارضاتی دارد اما در مقابل موفقیت‌ها و خبر برکات بسیاری برای مناطق مختلف به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه شورا از نزدیک‌ترین نهاد‌ها به مردم است عنوان کرد: اصل بر حضور مردم است و ارتباط بدون واسطه شورا‌ها با مردم همه مسائل را حل خواهد کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: از شورا‌ها انتظار می‌رود که بحث کادرسازی، نیروسازی و تربیت نیروی انسانی را در نظر داشته باشند و باید خروجی شوراهای اسلامی شهر و روستا نمایندگانی برای مجلس شورای اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: شورا‌ها باید سازمان یافته، منسجم و یکپارچه عمل کنند و دیدی فرا‌تر از منطقه خود داشته باشند و استانی فکر کردن بسیار مهم است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: شورا‌ها باید با برنامه‌ریزی به افراد شایسته کمک و آن‌ها را تقویت کنند آموزش منابع انسانی عامل پیشرفت است و اگر فکر توسعه پیدا کند انسان نیز توسعه خواهد یافت در غیر این صورت دور یکدیگر می‌چرخیم.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات وارده به نظام این است که در بخش تربیت نیروی انسانی موفق عمل نکرده است و یا اینکه نیروهایی که تربیت شده‌اند اجازه رشد و بالندگی به آن‌ها نداده‌اند و این مسئله باعث می‌شود که بعد از ۱۶ سال دوباره مقتدایی را برای استانداری انتخاب کنند.

مقتدایی بر حرکت به سمت سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: خوزستان دارای تنوع فرهنگی، جغرافیایی، صنعتی و.. است و از وظایف شورا‌ها است سازمان‌های مردم نهاد را تقویت کنند زیرا سازمان‌های مردم نهاد مانند نورافکنی هستند که جامعه را روشن می‌کند و جلوی بسیاری از تخلفات که در تاریکی انجام می‌شود را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خوزستان، ۳۰ استاندار ترکیبی از بنده، پنج معاون و ۲۴ مشاور دارد تصریح کرد: همه استان در اختیار شما است و باید گستره ارتباطات خود را وسیع‌تر کنید زیرا جامعیت ارتباط شورا‌ها با تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کار شورا‌ها تنها رسیدگی به پارک‌ها و مشکلات جمع آوری زباله نیست عنوان کرد:. شورا باید با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، ورزش و بهداشت و درمان ارتباط داشته باشد تا با این ارتباطات دانش مجموعه را ارتقا دهد و مشکلات را سریع‌تر و منطقی‌تر حل شود.

وی بر ایجاد یک فرهنگ مشترک در خوزستان تاکید کرد و افزود: در هر گروهی ارزش‌ها متفاوت است اما همه جامعه از یک فرهنگ کند و این فرهنگ بر اثر تکرار به ارزش تبدیل شود.

مقتدایی با بیان اینکه جای مواردی که بیانگر شخصیت مردم خوزستان باشد در استان خالی است اذعان کرد: باید به کل جامعه استان یاد بدهیم که حقوق دیگران را رعایت کنند و فرهنگ سازی چیزی است که جایش در استان خوزستان خالی است.

وی در پایان خطاب به اعضای شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: درآمد‌ها را زیاد کنید و تنها بر روی دو موضوع آلاینده‌ها و ارزش افزوده برای کسب درآمد تاکید نداشته باشید و دنبال منابع دیگر و سرمایه گذارانی برای کسب درآمد باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دوستدار آقای استاندار فرمایش آقای استاندار را خواندم . البته اون قسمتهایی که خبری شده .خواستم نصیحتی کنم ، از اون نوع که مولا علی (ع) فرمود رعیت به امام هدیه می دهند. خواستم عرض کنم غرور اوج ظلمت وتاریک و هنگامه،وآغاز سقوط است . یک قصه هم تقدیم کنم و آن اینکه ، سروصدایی بسیار راه افتاده بود . همه گان از یکدیگر می پرسیدند صدای چیست ؟ تا اینکه متوجه شدند مورچه ای در فنجان آب افتاده و این همه داد وبیداد از اوست . پرسیدند جناب مورچه تو را چه شده ؟ مورچه گفت : نمی بینید دنیا را آب برده . حالا حکایت آقای استاندار است . عزیز دل برادر ،شما از اون فنجان بیرون بیایید ، شعاع دید تان را کمی از شعاع هسته ی اتم رادرفورد بزرگتر فرض کنید !!! مدیران بسیاری خواهید دید . اما درآن محدود هرچه بچرخی ،شانزده سال دیگر هم همین عزیز مدبر ومدیر را می بینی . انشاءالله عمرش چون سایر بلند عمران ،دراز باد .