لامپ‌های کم‌مصرف چینی در مقابله با نمونه‌های استاندارد داخلی

خورنا: مدیرکل صنایع فلزی، برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۴۰ درصدی تولید لامپ‌های کم مصرف تولید داخل کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

قاسم لهام‌بخش با اشاره به اینکه به منظور تامین نیاز کشور به لامپ کم مصرف، ‌واحدهای تولیدی با ظرفیت مناسبی ایجاد شده‌اند افزود: در حال حاضر امکان تامین نیازکشور به این کالا بر اساس استاندارد اجباری ایمنی(ملی:۵۹۱۷ و IEC: 60969 ) و عملکرد (‌ملی: ۵۹۱۶ و IEC: 60968) در داخل کشور وجود دارد.

وی گفت: این قابلیت‌ها و توانمندی‌ها در شرایطی وجود دارد که در حال حاضر شاهد حضور لامپ‌های غیراستاندارد چینی در کشور هستیم.

الهام‌بخش در ادامه سخنان خود به پیگیری در دست انجام برای مقابله با ورود لامپ‌های بی‌کیفیت از مبادی غیر‌رسمی کشور اشاره و تصریح کرد: اجرای صحیح و کامل سیستم کد رهگیری کالا و نصب ایران کد، کنترل مبادی ورودی غیرقانونی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل صنایع فلزی، برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین، اجرای کامل مبحث ارزش‌گذاری کمی و کیفی کالای وارداتی، ‌تعامل لازم با انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی و پیشنهاد ایجاد گمرکات تخصصی را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که با جدیت پیگیری می‌شود.