وضعیت زمین های وقفی کوی سعدی دزفول بررسی شد

خورنا: موضوع موقوفه بودن زمین های کوی سعدی دزفول با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ˈسیدمحمد طباطباییˈ عصر دوشنبه در نشستی که در فرمانداری دزفول برگزار شد گفت:برای حل مشکل زمین های وقفی کوی سعدی و دریافت سند مالکیت کارگروهی متشکل از دو نفر حقوقدان اوقاف، شهرداری ،ثبت اسناد و املاک تشکیل و راهکارهای مورد نظر برای حل موضوع ارائه و بهترین تصمیم اتخاذ شود.

حجت الاسلام ˈ طاهر انصاریˈ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول نیز گفت:افرادی که اقدام به خرید این زمین ها کرده اند بدون استعلام از اداره اوقاف اقدام به ساخت وساز کرده اند.

تعدادی از شهروندان ساکن کوی سعدی هنگام مراجعه به اداره ثبت اسناد برای دریافت سند ثبتی زمین خود متوجه شدند قسمتی از زمین های این منطقه موقوفه می باشد.

کارشناس ثبتی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان دزفول در این خصوص گفت:عمده مشکل مردم مربوط به پلاک ۱۵۴۴ و ۱۵۹۳ یک فرعی است که حدود یک هزار هکتار زمین مزروعی،مسکونی ،منازل صنعتی وتجاری از محدوده مصلای دزفول تا دانشگاه پیام نور را شامل می شود.

ˈ قدرت سروشیانˈ افزود:این دو پلاک در سال ۱۳۰۰ توسط دو نیکوکار دزفولی برای موارد خاص وقف شد واین نیکوکاران ۱۰۲ سهم از مجموع ۵۷۶ سهم را به صورت مشاع وقف کردند.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه مشخص نیست سهم اوقاف چه بخشی از این اراضی است و سهم موقوفه در کدام پلاک است بین شهرداری و اداره اوقاف در این خصوص اختلاف ایجاد شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *