تجهیز کتابخانه‌های مدارس در شادگان

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان از تجهیز و فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس به‌منظور کمک به رشد و ارتقای سطح علمی ـ آموزشی دانش‌آموزان در این شهرستان خبر داد.

سعیده روشناسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی در رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار مؤثر و با اهمیت است.
وی افزود: در شادگان کودکان و نوجوانان استقبال بسیار زیادی در زمینه مطالعه و کتاب‌خوانی از خود نشان می‌دهند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شادگان قابل توجه و مطلوب نوجوانان و کودکان قرار گرفته تصریح کرد: در راستای اهداف سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این منطقه نیز همگام و همراه با دیگر مناطق گام برداشته است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ویژه این سند، توجه به قشر کودک و نوجوان به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مسیردهی به استعدادهای آنان در زمینه خلاقیت و هنر است.
روشناسان با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ کتابخوانی یکی از گام‌های مهم و اثربخش در مسیر تعالی فرهنگ جامعه و بهره‌وری در اعتلای فرهنگ اطلاعات علمی است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب به‌منظور کودکان و نوجوانان با استفاده از اساتید مجرب حوزه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی بین کودکان و نوجوانان در موضوعات مختلف ازجمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط سنی مراجعه کنندگان، برگزاری مسابقات نقاشی مختلف از جمله با گواش، مدادرنگی و … با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در کتابخانه‌های عمومی شادگان است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری همه مدارس موجود در سطح شهرستان به کتابخانه مجهز می‌شوند.
وی با بیان اینکه این کار بزرگ و اثرگذار به کمک آموزش و پرورش شهرستان صورت می‌گیرد،‌ افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه مفید در سطح شهرستان، باید پرسنل خود را موظف به عضویت در کتابخانه‌ها کنند.
روشناسان با بیان اینکه به‌منظور ارتقای سطح علمی و آموزشی افراد باید وضعیت کتابخانه‌ها را در شهرستان ساماندهی کرد، گفت: از شهرداری شادگان می‌خواهیم نسبت به پرداخت به موقع نیم‌درصد عوارض به کتابخانه‌ها با جدیت اقدام کند.