آبادان نباید تاوان توسعه دیگر شهرها را بپردازد

خورنا: نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: آبادان نباید تاوان توسعه و پیشرفت دیگر شهرها را بپردازد و خود در محرومیت بماند.

 سید فیاض موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: هشت سال جنگ و آوارگی و عقب ماندگی آبادان به عنوان پیشانی دفاع مقدس و پس از آن بازسازی ناقص، موضوع چندان پیچیده‌ای نیست که کسی در فهم آن مشکل داشته باشد.

سید فیاض موسوی ادامه داد: مسئولان ارشد استان نباید عقب ماندگی شدید آبادان در دوران دفاع مقدس را فراموش کنند زیرا آن زمان در حالی که دیگر شهرهای کشور اعتبارات عمرانی می‌گرفتند و به شکل متوازن توسعه می‌یافتند این منطقه زیر آتش دشمن بعثی قرار داشت.
وی با اشاره به اذعان استاندار نسبت به وجود حالت جنگ‌زدگی برخی مناطق آبادان در بازدیدهای وی از شهر، گفت: انتظار داریم تمامی مسئولان با دیدی ملی به این شهر و ساکنان محروم و مظلوم آن نگاه کرده و نسبت به آن احساس دین داشته باشند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: سال قبل آبادان را از لیست مناطق محروم حذف کردند و امسال هم عوارض آلایندگی پالایشگاه را که در قلب شهر قرار دارد و حق مسلم مردم این دیار است از آبادان گرفته و بین شهرهای استان توزیع می‌کنند که مبنای قانونی ندارد و ظلمی آشکار است.
موسوی افزود: آیا آبادان باید تاوان توسعه و پیشرفت دیگر شهرها را بپردازد و خود در محرومیت بماند؟ آیا درآمدهای این شهر گوشت قربانی است که باید تقسیم شود تا همه از آن بهره‌مند شوند.
وی گفت: استاندار خوزستان به‌خوبی واقف هستند شهرداری و شرکت پالایش نفت آبادان با تعامل مضاعف، برنامه ریزی منظمی را در راستای توسعه شهر در پیش گرفته‌اند و در حال حاضر عوارض آلایندگی به شکل هدفمندی هزینه می‌شود که اثرات آن در ماه‌های اخیر برای شهروندان محسوس بوده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مردم آبادان از مجموعه مسئولان ارشد انتظار پرداخت حق و حقوق قانونی خود را دارند و حاضر نیستند آلودگی پالایشگاه شهرشان را تحمل کنند اما عوارض آن در شهرهای دیگر هزینه شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *