نماینده مردم آبادان در مجلس: حماسه ذوالفقاری ثبت ملی شود

خورنا: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: حماسه ذوالفقاری باید در تقویم کشورمان ثبت ملی شود.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: حماسه ذوالفقاری یادآور همت، همدلی، غیرت و مردانگی زنان و مردان آبادانی است که بدون تجربه قبلی برای دفاع از مرز و دیارشان به سوی رویارویی با دشمن شتافتند.
وی افزود: آنها برای دفاع از خاک و سرزمین و انقلابی که به واسطه آن هزاران شهید را تقدیم کرده جانفشانی کرده و در مقابل دشمن متجاوز بعثی ایستادند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تأمل و دقت بیشتر به ۹ آبان، حماسه بی‌بدیل ذوالفقاری باید به سه نکته اساسی اشاره کرد، گفت: نقش انسان‌هایی چون شهید دریاقلی که در آن برهه از زمان تصمیم سرنوشت‌ساز برای مردم و سرزمینش گرفت کاملاً بارز و مشخص است.
وی ادامه داد: در آن زمان دریاقلی می‌توانست تنها به فکر خود و خانواده‌اش بوده و از کمک به همشهریانش سر باز زند، به راستی اگر هر کدام از ما به جای او بودیم چنین تصمیمی را می‌گرفتیم؟
دهدشتی با بیان اینکه شهید دریاقلی مردم را همگام و هم‌صدا با هم به سوی جبهه ذوالفقاری کشانده و آنها را سد راه دشمن کرد خاطرنشان کرد: این چنین تصمیماتی بسیار قابل تقدیر بوده و باید جاویدان در ذهن‌ها بماند.
وی عنوان کرد: نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی و همچنین اوایل جنگ تحمیلی به‌عنوان پایگاه رهبری و تجمع نیروهای مبارز نیز بسیار تأثیرگذار و محرز بوده است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه معنوی و اجتماع و ساماندهی به نیروهای مقاوم مردمی با ایجاد پتانسیل‌های مؤثر توانستند شهر را در مقابل تجاوزها سر پا نگه دارند.
به گفته وی نقش مردم با دست خالی و بدون هرگونه تجربه و ملاحظه‌ای تنها با اعتماد به نفس و همت دسته جمعی به نظام در آن دوران طلایی فراموش ناشدنی است، افزود: در آن برهه از زمان همه اقشار نظیر ترک، لر، عرب، فارس و … در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده و با غیرت قومی و طایفه‌ای آمیخته با ملی خود دشمن را به بیرون از مرزهای شهر و کشور مجبور کردند.
دهدشتی بیان کرد: روز حماسه ذوالفقاری در تاریخ دفاع مقدس کشورمان مغفول مانده و باید توجه ویژه و خاص به آن معطوف داشت.
به گفته وی حتی بسیاری از آبادانی‌ها نیز از حماسه و دلاوری‌های ۹ آبادان و تأثیر این حماسه در تاریخ کشور بی‌خبرند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این روز نه تنها برای نسل حاضر بلکه برای آیندگان نیز باید زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه روز ۹ آبان به نام روز حماسه ذوالفقاری باید در تاریخ و تقویم ملی کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: هنرمندان، اصحاب رسانه و همه اقشار و اصناف کشور باید ابعاد مختلف روز بزرگ حماسه ذوالفقاری را بررسی کنند و هرگونه کوتاهی در شناخت این روز برای تک تک ما گناهی نابخشودنی است.
دهدشتی گفت: حماسه ذوالفقاری با تداوم مسیر اثربخش پیروزی جنگ تحمیلی تأثیر مستقیم دارد.