باهنر: اگر من جزء سوال‌کنندگان از احمدی‌نژاد بودم، حتماً سوال در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شد

خورنا: محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست آبان ماه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به استعفای علی مطهری از مجلس به دلیل عدم مطرح شدن طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد، گفت: آقای مطهری یک ماه قبل نامه‌ای با درخواست بیش از ۱۰۰ از نمایندگان را به عنوان طرح سوال از رئیس‌جمهوری به هیئت‌رئیسه تحویل داد که ما آن را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع دادیم.

وی افزود: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی باید برای طرح سوال از رئیس‌‌جمهوری امضای یک چهارم از نمایندگان مجلس موجود باشد، در حالیکه زمانی که مطهری طرح سوال از رئیس‌جمهور را به هیئت‌رئیسه تقدیم کرد، برخی از نمایندگان مراجعه کردند و عنوان داشتند ما زمانی طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کردیم که وی ۱۱ روز خانه‌نشینی کردیم و با توجه به بازگشت احمدی‌نژاد به دولت دیگر اصراری به طرح سوال نداریم.

باهنر با تأکید بر اینکه در همان ایام ۱۵ نفر از نمایندگان استعفای خود را پس گرفتند گفت: ما به عنوان اعضای هیئت‌رئیسه به هیچ عنوان وارد لابی‌گری برای انصراف از طرح سوال از رئیس‌جمهور نشدیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هم اکنون تعداد امضاهای سوال از رئیس‌جمهور ۶۹ عدد است و از حد نصاب پایین‌تر به شمار می‌رود و لذا در حال حاضر قابل رسیدگی نیست.

وی ادامه داد: با این وجود با صراحت اعلام می کنم اگر ۵ نفر دیگر اضافه شوند و تعداد امضاها از مرز ۷۳ رد شود این سوال در صحن علنی اعلام وصول خواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پافشاری علی مطهری بر استعفای خود گفت: استعفاری علی مطهری در حال حاضر به قوت خود باقی است که فردا یا سه‌شنبه جاری در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

باهنر تأکید کرد: البته خبر داریم آقای مطهری به قصد رفتن از مجلس استعفا نداده است، بلکه از یک فرآیند آیین نامه ای استفاده کرده و عنوان کرده است می‌خواهم با استفاده از این فرآیند حرف‌های خود را مطرح کنم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص خود در میان امضاکنندگان طرح سوال از احمدی‌نژاد، من جزو سوال‌کنندگان نیستم، چرا که اگر بودم حتماً این سوال در صحن علنی مجلس مطرح می‌شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *