سه هزار متر مربع زمین برای احداث کتابخانه مرکزی شوش تامین شد

خورنا: شهرداری شوش قطعه زمینی به مسابحت سه هزار متر مربع برای احداث کتابخانه مرکزی شوش اهدا کرد. نماینده مردم شوش درمجلس شورای اسلامی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شوش که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به پتانسیل موجود در منطقه احداث کتابخانه مرکزی و استاندارد و مجهز را جزء نیاز های به حق مردم شهرستان شوش عنوان کرد.
ˈسیدراضی نوریˈ توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه را مهم ارزیابی و آن را در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم بسیار مفید و مثبت دانست و بر تجهیز کتابخانه ها تاکید کرد.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این نشست گفت:فرهنگ پایه و اساس هر کشوری است و فرهنگ در کشور نشانه رشد و پیشرفت به حساب می آید و یکی از عوامل تأثیر گذار در رشد فرهنگی مقوله کتابخوانی است و در همین راستا مسئولین باید به حوزه کتاب و کتابخوانی نگاه ویژه داشته باشند.

ˈرضا نجاتیˈ با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: نقش مطالعه نباید در زندگی جوانان نادیده گرفته شود بلکه می بایست فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سنین کودکی در خانواده نهادینه شود.

وی با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش به خاطر تامین زمین احداث کتابخانه مرکزی این شهرستان گفت:با تامین زمین مذکور کتابخانه مرکزی شوش در دو طبقه احداث می شود.

در این نشست شهردار ، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شوش و نیز رییس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان شوش گزارشی ارائه نمودند.

در حال حاضر ۲ باب کتابخانه عمومی در شهر شوش وجود دارد.