بانوان خوزستانی ۲۶۸گرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند

خورنا: معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزساان از اهدا ۲۶۸گرم طلا توسط بانوان نیک اندیش استان در فروردین ماه امسال به منظور مشارکت در بازسازی عتبات عالیات به ویژه کمک به طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف خبر داد.

ˈمحمدتقی چهارمحالیˈ افزود: این بانوان خیر و نیکوکار با مراجعه به ستادهای شهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات طلاجات و زیورآلات خود را به ارزش ۳۰۰میلیون ریال تحویل و رسید دریافت کردند.

به گفته وی این بانوان متعهد و محب اهل بیت (ع) از شهرهای حمیدیه، آبادان، بهبهان، امیدیه، اهواز ، اندیمشک ، شوش ، گتوند ، باوی، دشت آزادگان و دزفول بوده اند.

چهارمحالی افزود: طلاجات اهدایی بدون دخل و تصرف پس از ذوب در کارگاه های مخصوص به شهرهای مقدس عراق ارسال می شود.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان افزود: مردم استان تاکنون نزدیک به ۲۵کیلوگرم طلا و افزون بر ۶۰میلیارد ریال برای بازسازی و طلاکاری ایوان حرم علوی که از سال ۱۳۸۹شروع شده اختصاص داده اند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در خرداد ماه ۱۳۸۹ با اجازه حضرت آیت الله ˈسیدعلی سیستانیˈ از مراجع معظم تقلید در نجف اشرف مسوولیت اجرای پروژه طلاکاری و نوسازی ایوان حرم علوی را برعهده گرفت.

هم اکنون این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از نیمه دوم سال۱۳۹۲ کارگاه ساخت شش در حرم امامین عسکریین(ع) دراستان را راه اندازی کرد که خیرین خوزستانی ها هزینه پنج در و خیرین مازندرانی هزینه یک در را تقبل کردند.

ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان به منظور جذب مشارکت های مردمی در همه شهرهای استان ستاد فرعی راه اندازی کرده است و در این ارتباط مردم امیدیه به نسبت جمیعت خود بیشترین مشارکت را در بازسازی اماکن مقدسه در عراق داشته اند.