لاریجانی: کلینتون دیپلماسی را با اسباب‌بازی و لوازم آرایش عوضی گرفته است!

خورنا: علی لاریجانی با اشاره به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و آمادگی این کشور برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت: سخنان وزیر امور خارجه آمریکا به قدری سست و بی‌اساس بود که لزومی برای اظهارنظر درباره آن نمی‌بینم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: گویا خانم وزیر دیپلماسی را با اسباب‌بازی اشتباه گرفته است و حرف‌هایی را زده که در شان مسئولان نیست. دیپلماسی برای دفاع از منافع ملی است و لوازم آرایش نیست.

لاریجانی تاکید کرد: این سخنان را من جدی نمی‌گیرم شما هم جدی نگیرید؛ ولی اگر امورات رییس‌جمهور آمریکا با سفارتخانه‌های مجازی می‌گذرد پس به آن دل خوش کند، ولی در کل نباید سخنان مسئولان آمریکایی را جدی گرفت.

پیش از سخنان لاریجانی، نماینده مردم ارومیه اظهارنظر رییس مجلس درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص آمادگی این کشور برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شده بود.

جواد جهانگیرزاده با استناد به ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طی روزهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که پس از افتضاح اخیر این کشور بیان داشته است، از آمادگی مسئولان آمریکایی برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران سخن گفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این اظهارات به خوبی دست کسانی که با آمریکا طرح دوستی ریخته‌اند را بیشتر نمایان می‌کند. انتظار داریم قبل از این که وارد دستور شوید ماهیت این مسائل را به خوبی روشن کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *