تذکر به ایرانسل و همراه اول بدلیل مشکل کیفیت

خورنا: یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تذکر این سازمان به اپراتورهای تلفن همراه به دلیل وضعیت نامطلوب کیفیت شبکه و ضعف آنتن‌دهی موبایل خبر داد و گفت: وضعیت پوشش‌دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست.

غلامرضا داداش‌زاده د‌رمورد نظارت این سازمان بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه فعال در کشور اظهار داشت: رگولاتوری از وضعیت کیفیت شبکه‌های اپراتورهای تلفن همراه راضی نیست و طی تذکری به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وضعیت این شبکه‌ها را غیر‌قابل قبول اعلام کرده است.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این مشکل به دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اعلام شده است اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شبکه اپراتورهای موبایل کشور را اسکن و درایو تست کرده تا مشکلات ناشی از عدم پوشش و ضعف آنتن‌دهی موبایل اپراتورها مشخص شود.

وی با بیان اینکه وضعیت پوشش‌دهی شبکه اپراتورهای موبایل مناسب نیست تصریح کرد: عدم پوشش مناسب در شبکه‌های موبایل در کشور خود را نشان داده و این نشان می‌دهد که اپراتورها در این بخش توسعه کیفی نداشته‌اند.

این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توضیح آنکه سطح سیگنال در تست شبکه باید به عددی قابل قبول از نظر این سازمان برسد، خاطرنشان کرد: به رغم اظهارات اپراتورها این عدد تفاوتهایی دارد و حتی نقاطی کاملاً کور در شبکه موبایل دیده می‌شود.

وی با اشاره به تعهدات اپراتورهای موبایل طبق پروانه فعالیت‌شان گفت: ایرانسل موظف است تمامی شهرهای کشور را تحت پوشش قرار دهد و ۸۵ درصد پوشش جمعیتی نیز برعهده همراه اول است.

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه این سازمان هر سه ماه یکبار نسبت به دریافت گزارش پوشش‌دهی شبکه‌های موبایل اقدام می‌کند ادامه داد: تست شبکه با ادعای اپراتورها مغایرت دارد.

داداش‌زاده با بیان اینکه به زودی گزارشات دریافت شده از وضعیت کیفیت شبکه‌های موبایل را اعلام می کنیم تاکید کرد: امسال سالی است که رگولاتوری به طور قطع از ابزارهای قانونی جریمه و اخطار برای رفع مشکل پوشش‌دهی اپراتورهای موبایل استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تست‌های انجام شده از شبکه اپراتورهای موبایل نتیجه مطلوبی دربرنداشته است گفت: حدود ۱۰ تا ۲۲.۵ درصد میان نتایج تست‌های انجام شده از سوی رگولاتوری و ارقامی که این سازمان از پوشش شبکه به دست آورده است با اعداد و ارقامی که اپراتورها اعلام می‌کنند تفاوت دارد که این موضوع باید به صورت مستدل حل و فصل شود.

هم اکنون اپراتورهای اول با بیش از ۳۰ میلیون مشترک و دوم با بیش از ۲۰ میلیون مشترک فعال در کشور سرویس‌دهی می‌کنند و قرار است اپراتور سوم نیز سیم‌کارت‌های خود را وارد بازار کشور کند.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون به علت اختلال در ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و مواردی که اپراتورها حداقل‌ها را رعایت نکرده اند در مجموع ۱۱ اخطار به اپراتور اول، ۵ اخطار به ایرانسل و ۳ اخطار به سایر اپراتورها داده شده است.

رضا تقی‌پور عدم انتشار منظم گزارش سنجش کیفیت و وضعیت اپراتورها را جلوگیری از استفاده تبلیغاتی اپراتورها عنوان کرد اما با تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شد که حداقل در دوره‌های ۶ ماهه گزارش کیفیت و وضعیت خدمات اپراتورها را منتشر کند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده که طی ۵ ماه نخست امسال بیشترین درخواست‌های ارائه شده و شکایات مردم به رگولاتوری مربوط به حوزه تلفن همراه بوده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *