چهارمین اجلاس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد‌

خورنا: چهارمین اجلاس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری در تاریخ ۴/۸/۱۳۹۰ به ریاست آیت‌­اللّه هاشمی‌رفسنجانی و با حضور سایر اعضاءِ هیأت مؤسس در محل دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.

به گزارش آفتاب، طرح تأسیس مرکـز فـرهنگی دانشگاهی “‌امام و انقلاب اسلامـی” با هدف تبیین ماهیّت، اهداف، آرمان­ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشنایی با آثار و اندیشه­ ها و آرمان­های امام خمینی(ره) در این جلسه به­ تصویب هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

در این جلسه بحث برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه استراتژیک آن دانشگاه، شاخص‌های آموزشی- دانشجویی، پژوهشی و فنّاوری، فرهنگِ دینی، رفاهی – دانشجویی، اعتبارات و امکانات و سازمان سما، پیشنهادی دانشگاه و دبیرخانه هیأت مؤسس و نرخ رشد آنها مطرح و به ­تصویب هیأت مؤسس رسید.

در ادامه این جلسه طرح تأسیس واحد دانشگاهی ویژه تحصیل کردگان علوم دینی در رشته­ های علوم انسانی و برخی از رشته­های علوم پایه برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در جهت تقویّت پیوند علمی، بین حوزه و دانشگاه و تأمین کادر هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به­ تصویب هیأت مؤسس رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد دو طرح پژوهشی پیشنهادی دبیرخانه و دانشگاه آزاد اسلامی درباره بررسی وضعیّت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مقایسه آن با دانشگاه­های دولتی بر­اساس شاخص­های موردنظر و نیز طرح پژوهشی، بررسی وضعیّت اساتید معارف اسلامی، تعداد واحدهای دروس معارف اسلامی و نسبت اساتید به واحدها و مقایسه آنها با دانشگاه­های دولتی، توسّط دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه هیأت مؤسس بررسی و نتیجه به هیأت مؤسس ارائه شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *