راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

خورنا: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری به‌منظور اجرای ایده‌های دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی این شهرستان خبر داد.

مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تنها دانشگاه جامع دریایی در سطح کشور است که بیشتر علوم و رشته‌های دریایی را آموزش می‌دهد.
وی افزود: سال گذشته بودجه این دانشگاه ۷.۵میلیارد تومان بوده که امیدواریم امسال با افزایش این بودجه شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و تحقیقاتی متنوعی در این دانشگاه باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در مقطع دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: این دانشگاه از سال ۷۳ تاکنون بیش از ۷۰ طرح تحقیقاتی را با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی کشور انجام داده است.
صدری‌نسب اضافه کرد: در راستای حمایت از ارتقای علم و فن‌آوری در سطح در شهرستان و در ابعاد گسترده‌تر در جامعه، این دانشگاه برای پژوهشگران اقدام به راه‌اندازی مرکز رشد و فن‌آوری با تسهیلات ویژه کرده است.
وی با بیان اهداف ایجاد این مرکز گفت: افراد از هر صنف، سن و گروه، چه دانشجو و چه غیر دانشجو می‌توانند طرح و ایده‌های خود را به این مرکز آورده و آنها را به مسئولان مرتبط ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: ایده‌ها به نظر و ارزیابی کارشناسان مربوطه رسیده و در صورت بررسی نهایی و تأیید به مرحله تولید وارد می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا به افراد طراح، تسهیلات ۵ میلیون تومانی و جا و مکان مطالعه به‌منظور انجام کارهای علمی اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: مطمئناً افراد طراح و دارای ایده باید حمایت شوند و تنها در این صورت است که می‌توانند در اثبات ایده علمی خود موفق شوند.
صدری‌نسب عنوان کرد: بعد از مرحله تولید، ایده فرد طراح به‌عنوان اختراع ثبت و فن‌آوری وی عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح‌های تحقیقاتی با سازمان حفاظت محیط زیست، مخابرات، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت نیرو و سازمان آب تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت این مرکز اختصاص یافته که امیدواریم امسال در زمینه‌های طرح‌های تحقیقاتی بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بیان کرد: اجرای ایده‌های دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور از بزرگترین اهداف راه‌اندازی مرکز رشد و کارآفرینی این دانشگاه است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید طوری دانشجو را تربیت کنند که قدرت و روحیه پژوهشگری داشته باشد این مهم حاصل نمی‌شود مگر اینکه پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها نهادینه شود.
صدری‌نسب گفت: این مرکز در استان با عنوان پارک علم و فن‌آوری در خدمت طرح و ایده‌های مخترعان و پژوهشگران است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *