امام جمعه آبادان: نیاز فطری افراد مبنای ازدواج‌ است

خورنا: نیاز فطری افراد مبنای ازدواج در جامعه اسلامی است.

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز به‌ مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: ازدواج نیاز فطری، انسانی، روانی و اجتماعی است و بیشترین تشریح بر آن در ادیان آسمانی در دین مبین اسلام شده است.
وی خاطرنشان کرد:  ازدواج اساساً در مقطع نیاز دختر و پسر می‌تواند موجب آرامش، ثبات فکر و روح، پیشرفت علمی، اخلاقی و عامل سامان یافتن اقتصاد و معیشت باشد.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: اساساً ازدواج در اسلام با عنوان ساده مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه هزینه‌های سنگین در امر مهریه، جهیزیه، تالار و همچنین خریدهای پرزرق و برق عقد و عروسی خانواده‌ها، داشتن مسکن، اتومبیل و یا شغل هیچ کدام تعریف منطقی ندارد.
محمدی اصفهانی در مورد مشکلات قبل از ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: جوان‌ها برای آنکه گرفتار افسردگی، آلودگی‌های اخلاقی، رفتاری و ناهنجاری‌ها نشوند و یا در دام باندهای فساد و اعتیاد نیفتند باید ازدواج کنند.
وی گفت: چه زیباست که جوان‌ها با یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند با کمک و هدایای محدودی که خانواده‌ها، فامیل، آشنایان و دوستان  می‌کنند زندگی خود را آغاز کنند.
خطیب جمعه آبادان با بیان اینکه وقتی زوج‌های جوان با یکدیگر آرامش پیدا می‌کنند تعامل در خلق و خو، خواسته‌ها، الگو و مدل زندگی خود را ترسیم می‌کنند، افزود: در این صورت است که تفاهم موجبات ایجاد یک زندگی پایدار را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: خداوند وعده داده اگر دختران و پسران پاک و پاکیزه با یکدیگر ازدواج کنند نیازمندی‌های آنها با تشکیل زندگی و ازدواج تاکیداً نه قبل از آن برایشان مهیا می‌شود.
محمدی اصفهانی در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از سوره نور گفت: پسران و دختران بی‌همسر و غلامان و کنیزان شایسته خود را همسر دهید و از فقر نترسید که اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود بی‌نیازشان می‌کند زیرا خداوند، گشایش‌گر داناست.
وی گفت: اگر زوج جوانی نیازمند بوده و فقر اقتصادی داشته باشند با ازدواج گشایش و برکات بر آنها آفریده می‌شود.