ثبت‌نام ۱۰۵ بانوی آبادانی برای دریافت وام مشاغل خانگی

خورنا: مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری آبادان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۵ بانوی آبادانی برای دریافت وام مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند.

مهسا سادات محسن‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: سهمیه کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان در تفاهم‌نامه‌ای که بین دفتر امور بانوان نهاد ریاست جمهوری و صندوق مهر امام رضا(ع) به امضا رسید، ۱۰۵ نفر بوده که تاکنون همین تعداد از میان بانوان آبادانی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات همچنان از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی صندوق مهر امام رضا(ع) ادامه دارد.
محسن‌فر با اشاره به اینکه جمعیت بانوان متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: این تسهیلات تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک مهارت آموزشی فنی و حرفه‌ای داشته باشند.
مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان تصریح کرد: تاکنون ۱۸ نفر از متقاضیان برای دریافت تسهیلات صنایع دستی و ۲۲ نفر دیگر برای دریافت تسهیلات اشتغال خانگی به صندوق مهر استان معرفی شده‌اند.
وی در تشریح نوع فعالیت‌های مورد نظر برای اختصاص این تسهیلات گفت: وام مشاغل خانگی به بانوان و برای راه‌اندازی ۲۱۴ نوع فعالیت پرداخت خواهد شد که این فعالیت‌ها در حیطه فعالیت چهار اداره از ادارات شهرستان گنجانده شده‌اند.
محسن‌فر ادامه داد: این ادارات شامل اداره صنایع دستی، اداره بازرگانی، اداره جهاد کشاورزی و مرکز فنی و حرفه‌ای هستند.
مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان افزود: اطلاع رسانی در خصوص چگونگی ثبت‌نام و شرایط دریافت این تسهیلات از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه این فعالیت‌ها و برنامه‌ها در افزایش میزان مشارکت بانوان در جامعه تأثیر بسزایی دارد گفت: بانوان با رسالت عظیمی که در راه تربیت نسل‌های آینده بر دوش دارند همواره در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی نقش فعالی در جامعه ایفا کرده‌اند و مسئولان باید آنان را در این راه کمک و همیاری کنند.