سفر هئیت پارلمانی اروپا به تهران لغو نشده است

خورنا: رئیس هیئت روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا با رد ادعای هیئت اروپایی مبنی بر لغو سفر این هیئت به تهران تاکید کرد که تصمیمی مبنی بر لغو سفر گرفته نشده و زمانی این ادعا مطرح شد که برای صدور روادید و هماهنگی سفر نیز هنوز فرصت کافی وجود داشت.

کاظم جلالی رئیس هیئت روابط مجلس شورای اسلامی با پارلمان اروپا در واکنش به بیانیه رئیس هئیت روابط با جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا مبنی بر عدم صدور ویزای ایران برای سفر برنامه‌ریزی شده آنان به تهران اظهار داشت: از طریق رسانه‌ها مطلع شدم که خانم گرانبرگ رئیس هیئت روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپایی طی بیانیه‌ای از لغو سفر هیئت پارلمان اروپا به تهران خبر داده است. این بیانیه، در صورتی که صحت داشته باشد، مایه تعجب و تاسف است. زیرا ما تصمیمی برای لغو سفر نگرفته‌ایم و در آخرین تماس‌ها با سفیر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی در تهران و خانم گرانبرگ در اروپا نیز بر انجام هر چه بهتر و هماهنگ‌تر آن تاکید کرده‌ایم.

وی افزود: اقدام طرف اروپایی در ارائه دو تاریخ متفاوت برای سفر که در یکی از سفر دو روزه و در دیگری از دیداری پنج روزه سخن به میان آمده بود و برنامه‌ریزی برخی از اعضای هیئت برای حضوری هفت الی هشت روزه در تهران و تصریح آنها بر اینکه ملاقات‌های رسمی هیئت با همتایان و مقامات ایرانی در روز سه‌شنبه خواهد بود و لیست بلندی از ملاقات‌ها و برنامه‌ها که طرف اروپایی پیشنهاد کرده بود، در کنار اهتمام ما بر هماهنگی هرچه‌بیشتر و بهتر برنامه‌های درخواستی، موجب شد تا هماهنگی جزئیات سفر قدری به طول انجامد، اما چنانکه گفته شد تصمیمی مبنی بر لغو سفر گرفته نشده و برای صدور روادید و هماهنگی سفر نیز هنوز فرصت کافی وجود داشت.

جلالی ضمن ابراز تاسف مجدد از صدور این بیانیه، ابراز امیدواری کرد سفر هیئت با هماهنگی طرفین در تاریخ مورد توافق دیگری، در اولین فرصت انجام شود.