امام جمعه بهبهان: اشتغال بزگترین مانع ازدواج جوانان است

خورنا: امام جمعه بهبهان گفت: موضوع اشتغال یکی از بزرگترین موانع امر ازدواج جوانان است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تبریک به‌مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: ازدواج این دو حضرت، امری آسمانی و الهی بوده و پیامبر با توجه به فرمان الهی این ازدواج را صورت داد.
وی تصریح کرد: این ازدواج بسیار ساده بوده و پیامبر نیز آن را سخت نگرفته و تنها ۵۰۰ درهم مهریه تعیین شده بود که جهیزیه حضرت فاطمه(س) نیز از بخشی از همین مهریه تأمین شده است.
ابوعلی با بیان اینکه روز خوبی به نام ازدواج نامگذاری شده است، بیان کرد: در جامعه اسلامی ما نیز جوانان به این امر مقدس توجه داشته اما با چالش‌های مهمی مواجه هستیم که باید آن طور که شایسته است مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: موانعی سر راه این امر مقدس قرار دارد که ما را از مسیر طبیعی خارج کرده در حالی که دو زوج با ازدواج تنها قصد زندگی مشترک با یکدیگر دارند.
ابوعلی ازدواج را برای تکمیل شخصیت انسان‌ها دانست و گفت: خداوند انسان‌ها را در دو جنس مخالف آفرید تا هرکدام با ویژگی‌هایی که دارد، دیگری را تکمیل کند.
وی بر آسان گرفتن ازدواج توسط خانواده‌ها تأکید کرد و افزود: خانواده در کنار اینکه باید مراقب بوده تا فرزند خود را به راه خوشبختی هدایت کنند، باید ازدواج را آسان گرفته و زمینه را برای پیوند زوج‌های جوان فراهم کنند.
امام جمعه بهبهان تصریح کرد: ازدواج‌های ما باید به صورت اصولی نیز پیش رود که منجر به مسئله طلاق نشود زیرا در حال حاضر آمار طلاق در جامعه ما به هیچ‌وجه مناسب و در خور شأن دین‌مان نیست.
وی بزرگترین مانع ازدواج جوانان را اشتغال و مسکن دانست و افزود: نهادهای فرهنگی و اجرایی باید تلاش کنند تا اشتغال و مسکن جوانان را فراهم کنند تا امر مقدس ازدواج گسترش یافته و بهتر صورت گیرد.
ابوعلی گفت: جوانان ما امروز ازدواج را گذشتن از هفت خوان رستم می‌دانند که باید نهادهای فرهنگی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف این دیدگاه را در میان این قشر تغییر داده و آنها را به ازدواج ترغیب کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *