ثبت سفارش ۳۳۳ فقره کالا در خرمشهر

خورنا: رئیس اداره بازرگانی خرمشهر گفت: در مهرماه سال جاری ثبت سفارش ۳۳۳ فقره کالا در اداره بازرگانی این شهرستان صورت گرفته است.

عبدالامیر ربیهاوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: اداره بازرگانی خرمشهر همچنان با استقرار اکیپ‌های نظارتی در سطح شهرستان در راستای نظارت بر قیمت و نحوه عرضه کالای مورد نیاز شهروندان اقدامات ویژه‌ای می‌کند.
وی افزود: همه این اقدامات تاکنون موجب شده تا نظارت خوبی در بازار و قیمت‌ها اعمال شود و اصناف نیز در این قضیه همکاری‌های خوبی انجام داده‌اند؛ به همین دلیل از افزایش قیمت‌ کالاها توسط واحدهای صنفی جلوگیری و فعالیت آن‌ها در قالب دستورالعمل‌های خاص در حال اجراست.
رئیس اداره بازرگانی خرمشهر با اشاره به عملکرد این اداره در مهرماه سال جاری تصریح کرد: همچنین در راستای حمایت از تجار و بازرگانان شهرستان و همچنین کمک به رونق اقتصادی منطقه در مهرماه سال جاری سه فقره کارت بازرگانی صادر و ۹ فقره کارت تمدید کرده است.
وی همچنین در خصوص ثبت سفارش تعداد ۳۳۳ فقره به ارزش ۱۸ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۳۱ دلار در شهرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۲۱ فقره در قبال صادرات به ارزش ۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۲۰ دلار، تعداد ۲۰ فقره بدون انتقال ارز به ارزش یک‌میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۲۷ دلار و تعداد ۱۹۲ فقره ارز آزاد به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۴۸۴ دلار ثبت سفارش شده‌ است.
ربیهاوی در ادامه به انواع کالاهای وارداتی در شهرستان اشاره کرد و گفت: لوازم خانگی، ابزارآلات، لوازم آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، لاستیک، لوازم آرایشی، لیفتراک، ماشین سنگین، گل مصنوعی، نوشت‌افزار و کمپرسور هوا از جمله کالاهای وارداتی ثبت شده از طریق این اداره است.
وی با اشاره به انواع صادرات کالاها از این شهرستان خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی فلزی و …، میوه و تره‌بار، موادغذایی، ماهی و لوازم صنعتی، تخته و الوار و همچنین خشکبار از کالاهایی است که توسط این اداره ثبت می‌شود.
رئیس اداره بازرگانی خرمشهر ادامه داد: معمولاً کالاهای وارداتی از کشورهای عراق، عمان، کویت و قطر وارد می‌شود.
به گفته وی همچنین از کشورهای چین، کره، تایوان، ایتالیا، ترکیه، هنر، بلژیک، فرانسه، اندونزی و تایلند صادرات انواع کالای نامبرده انجام می‌شود.
ربیهاوی گفت: امیدواریم با اقدامات و تلاش‌های در حال انجام به‌زودی شاهد ارتقا و پیشرفت اقتصادی شهرستان خرمشهر در حد مطلوب و در خور شأن باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *