آغاز برداشت لوبیا از مزارع خرمشهر

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز برداشت لوبیا از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: برداشت لوبیا چشم بلبلی از سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: رقم لوبیای کشت شده در شهرستان از نوع محلی است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: میانگین تولید لوبیا به صورت خشک محصول در هر هکتار دو و نیم تن و اگر کل محصول به صورت تر برداشت شود پنج تن است.
به گفته وی تاکنون مقدار ۴۵۰ تن محصول تر برداشت و به بازار عرضه شده است.
داوری ادامه داد: کشاورزان یک و چهار تن از محصول خود را به صورت تر و باقی آن را به‌صورت خشک برداشت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در راستای افزایش محصول مفید کشاورزان در اراضی زیرکشت ۳۰ تن کود شیمیایی در اختیار آنها قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: از خدمات ارائه به کشاورزان شهرستان، به‌کارگیری یک مهندس ناظر بر اراضی زیرکشت لوبیا به‌منظور نظارت بر مراحل کاشت تا برداشت این محصول است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با تأکید بر تغییر فرهنگ‌ کشاورزی در منطقه بیان کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی بین نیروهای مولد منطقه و بخش کشاورزی پیوندی اساسی و مجدد ایجاد شده و این امر در پیشرفت کشاورزی منطقه بسیار اثرگذار است.
وی تصریح کرد: مسئولان باید بیش از پیش در راستای حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان گام بردارند.
به گفته داوری ارتقای سطح کشاورزی در منطقه به مراتب موجب ایجاد فرصت‌های شغلی بهینه و همچنین رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
وی در ادامه به بیان اینکه به‌زودی دو کانال آب در اراضی زیرکشت این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: یکی از این کانال‌ها با عنوان “ولیعصر”، آب شیرین رودخانه کارون را به اراضی نخیلات شلمچه یا حومه غربی هدایت می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: کانال دوم که بتنی است در جزیره‌مینو احداث شده و آب کارون را به مسیر اراضی کشاورزی منطقه رهنمون می‌سازد.
وی گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته به‌زودی شاهد ارتقای وضعیت کشاورزی در حد اعلا باشیم.