خطیب جمعه بهبهان: ۱۳ آبان تجدید میثاق دوباره با شهیدان است

خورنا: خطیب جمعه بهبهان گفت: حضور و شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان، تجدید میثاق دوباره ای با شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی، شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفته و اظهار داشت: امام محمد تقی (ع) به دلیل تقوای بسیار زیادی که داشت لقب تقی را در میان مردم داشت و همه ما مسلمانان باید سیره ایشان در تقوا را سرلوحه زندگانی خود قرار دهیم.
وی افزود: امام جواد (ع) جوان‌ترین امام ما شیعیان است که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید و این اقدام کفار نیز در پی سطح بالای علمی و دانش آن حضرت بود که به وسیله آن به ترویج اسلام و فرهنگ اسلامی و شیعه در میان مردم زمان خود پرداخت.
ابوعلی همچنین به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ابراز داشت: فرهنگ کتابخوانی باید در میان مردم و جامعه ما گسترش یافته و نهادینه شود زیرا مطالعه کتاب نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ و سطح جامعه و مردم دارد.
وی خاطرنشان کرد: این هفته بهانه خوبی است تا مسئولان و دستگاه‌های مرتبط شرایط لازم برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی را فراهم کرده و باید برنامه‌های متنوع و مفیدی را در این خصوص تدارک ببینند.
امام جمعه بهبهان در ادامه به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بوده و باید به خوبی آن را قدر دانسته و گرامی بداریم.
وی تصریح کرد: همه ما باید با گرامیداشت و زنده کردن یاد و خاطره شهدای دانش آموز و به خصوص حسین فهمیده و بهنام محمودی در راهپیمایی این روز شرکت کرده و صحنه‌های زیبا و غرور آمیزی را به وجود آوریم.
ابوعلی خاطرنشان کرد: حضور و شرکت ما در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، تجدید میثاق دوباره‌ای با این شهدای گرانقدر بوده و مشت محکمی بر دهان یاوه گوی استکبار جهانی خواهد بود.
وی در پایان بار دیگر از همه مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار بهبهان خواست بار دیگر در صحنه حضوری یکپارچه داشته و همچون گذشته با انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی تجدید بیعت کنند.