مشاجره جهرمی و خاوری در مجلس

خورنا: مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشاجره جهرمی و خاوری پیش از فرار در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هر یک از مدیران سابق بانک ملی و صادرات تخلف و اشتباهات صورت‌گرفته را بر گردن دیگری می‌انداخت.

محمدرضا خباز گفت: پیش از فرار خاوری از کشور، کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای غیرعلنی و غیر‌رسمی با حضور اعضا، وزیر اقتصاد، قائم مقام بانک مرکزی و مدیران عامل سابق دو بانک ملی و صادرات و مدیران عامل ۶ بانک دیگری که در ارتباط با اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی متضرر شده بودند، برگزار شد.

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در زمان ارائه گزارشات، جلسه از بحث اصلی منحرف شد و هر‌یک از مدیران سابق بانک ملی و صادرات اشتباهات صورت‌گرفته را بر گردن دیگری می‌انداخت و جلسه از متن به حاشیه کشیده شد، این در حالی است که جلسه برای آسیب‌شناسی و اینکه چه اقداماتی صورت گیرد که این اتفاقات دوباره رخ ندهد، برگزار شده بود.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه سازمان بازرسی گزارشی از روند تخلف و اقدامات صورت گرفته ارائه کرد، اظهارداشت: با این وجود نمی‌توان اطمینان داد که این اتفاقات بار دیگر رخ ندهد، بر این اساس پیشنهاد می‌کنم که شورایعالی بانک‌ها دستورالعملی به تمام بانک‌ها صادر کند مبنی بر اینکه تمام وام‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان بر روی شبکه اینترنت قرار گیرد و اعلام عمومی شود.

خباز با تاکید بر اینکه با این کار تمام مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به مبالغ وام‌های پرداخت شده مطلع می‌شوند، عنوان کرد: در تمام دنیا نیز چنین است که وام‌های پرداختی بالای ۱۰ هزار دلار بر روی شبکه‌های اینترنت قرار می‌گیرد، اما در ایران نظام بانکی کشور تمایلی به انجام این کار ندارد.

مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نسبت به اینکه دیگر اینگونه اتفاقات در شبکه بانکی کشور رخ ندهد، اطمینانی وجود ندارد، بنابراین راه بیمه کردن بانک‌ها شفافیت و روشنگری است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *