چرا صدا و سیما سخنان هیلاری کلینتون را سانسور کرد؟

خورنا: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «از اعترافات کلینتون تا ابداعات رسانه ملی» نوشت:

*در گفت‌وگوی خانم هیلاری کلینتون با بی‌بی سی، نکات زیاد دیگری وجود دارند که همگی رسواگر شخص وی و دولت آمریکا هستند و باید گفت دست‌اندرکاران بی‌بی سی نیز اگر می‌دانستند این خانم بی‌تجربه اینگونه به جدول می‌زند و با اعترافات خود آبروی آمریکا و بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس را یکجا می‌برد هرگز ترتیب چنین گفت‌وگوئی را با وی نمی‌دادند. یکی از این نکات اینست که وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سؤال که شما مثل لیبی که از مخالفان دولت آن کشور حمایت کردید چرا از جنبش سبز ایران حمایت نکردید، گفت: “درخواستی از سوی رهبران این جنبش برای اعلام حمایت آمریکا از این جنبش دریافت نشد”.

*این بخش از اعترافات وزیر امورخارجه آمریکا، حاوی نکته مهمی است که می‌توان از آن برای طمع آمریکا جهت دخالت در امور داخلی ایران استفاده تبلیغاتی خوبی کرد و در همان حال، مسئولان آمریکائی را به‌خاطر اینکه آنها در ایران شنونده‌ای ندارند و کسی به آنها اعتنائی نمی‌کند تحقیر نمود. به‌ویژه آنکه همان شب یکی از افراد منتسب به جنبش سبز در پاسخ به وزیر خارجه آمریکا، به تلویزیون بی‌بی سی گفت آنچه در ایران می‌گذرد اختلافات داخلی است و ملت ما نیازی به دولت‌های دیگر ندارد.

*رسانه ملی ما می‌تواند و باید از چنین فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات آمریکا و نزدیک‌ساختن نقطه‌نظرها به همدیگر و نشان دادن این واقعیت که مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند و قدرت‌های خارجی به‌ویژه آمریکا هیچ مخاطبی در میان این مردم ندارند حداکثر بهره‌برداری را بعمل آورد.

*متأسفانه رسانه ملی طی دو روز گذشته نه تنها از این فرصت بهره‌برداری نکرد بلکه با کنار گذاشتن مطالب اصلی و چسبیدن به حواشی و حتی ضمیمه‌کردن برداشت‌های نادرست به آنها، درست در جهت عکس آنچه می‌توانست برای جامعه و در مسیر سیاست منطقی “جذب حداکثری و دفع حداقلی” مفید باشد عمل کرد.

این، از ابداعات رسانه ملی است که به جای تلاش برای اینکه پرطرفدار بودن نظام جمهوری اسلامی و بی‌اعتنائی همه مردم ایران به بیگانگان را به اثبات برساند، تلاش می‌کند وانمود کند بیگانگان دارای مخاطبانی در داخل کشور هستند! این سیاست تبلیغاتی، قطعاً به نفع کشور و نظام نیست. ما هنگامی در سیاست تبلیغاتی خود موفق خواهیم بود که از اعترافات بیگانگان برای بی‌مخاطب بودن آنها در داخل کشور و حتی در میان مخالفان حداکثر بهره‌برداری را بعمل آوریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *