اجرای برنامه‌های هفته سلامت در خوزستان

خورنا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از اجرای برنامه‌های هفته سلامت در این استان خبر داد.

محمود معزی اظهار کرد: به خاطر اینکه مقوله سلامت در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد لذا آموزش مراقبت از خود نیز برای دانش‌آموزان می‌تواند تأثیر فراوانی در ایجاد سلامتی داشته باشد.

وی افزود: به مناسبت هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با محوریت قرار دادن شعار بهداشتی سال تحت عنوان (یک عمر سلامت با خود مراقبتی) برنامه‌های خود را طراحی کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: برنامه‌های هفته سلامت این اداره کل شامل اجرای کارگاه‌ها، کلاس‌ها و جلسات آموزشی جهت دانش‌آموزان، والدین و کارکنان با محوریت شعار بهداشتی سال است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه، ایستگاه‌های نقاشی، سفره‌های سلامت (صبحانه سالم و میان وعده سالم) برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش دانش‌آموزان بهداشت‌یار، معاینات دانش‌آموزان و تجلیل از فعالان عرصه سلامت آموزش و پرورش نیز از سایر برنامه‌های هفته سلامت است.

معزی یادآور شد: همچنین در نخستین روز از هفته سلامت، دوشنبه یکم اردیبهشت ماه سال جاری برنامه‌های نمادینی در مدارس استان با حضور مسئولان استانی و محلی اجرا خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان گفت: برنامه‌های روز جهانی بهداشت هر ساله مصادف با ۱۷ آوریل (۱۸ فروردین) برگزار می‌شود که در سال جاری با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش این زمان به یکم تا هفتم اردیبهشت ماه تغییر پیدا کرده است.