کی‌روش: به بازیکنانم گفتم حریفان را به گریه بیندازید

خورنا: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به بازیکنانم گفتم نباید افسوس گذشته را بخورند بلکه نیاز است سخت کار کنند تا حریفان را به گریه بیندازند.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» نوشت: تحت رهبری کارلوس کی‌روش، مربی پرتغالی تیم ملی ایران که زمانی یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رفت، قدم در راه بازگشت به دوران اوج گذاشته است. این موفقیت در دوران بازسازی تیم ملی شکل گرفته که آخرین ثمره آن صعود ۸ پله‌ای در فهرست رنکینگ فیفا و قرار گرفتن در رده ۴۲ جهان بود. به این ترتیب ایران که در چنین فهرستی همواره چهارمین قدرت آسیایی محسوب شده اکنون فاصله خود را با ژاپن، برترین تیم آسیایی از ۳۵ تا ۲۵ کاهش داده است.

سایت فیفا در گزارش خود عنوان کرده علت عمده چنین پیشرفتی در فهرست یاد شده، تازه‌ترین نمایش تیم ملی ایران در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بوده است. دیداری که مقابل بحرین در ورزشگاه آزادی تهران انجام شد و در آن ایران توانست پیروزی خیره‌کننده ۶ بر صفر مقابل حریف عربی را کسب کند. پیش تر از آن ایران توانسته بود در دیداری تدارکاتی ۷ بر صفر فلسطین را مغلوب کند و مقابل قطر و اندونزی، دو حریف دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی نمایش خیره‌کننده‌ای بگیرد.

این سایت در این خصوص علت را از جواد نکونام،‌ کاپیتان ایران جویا شده است. بازیکن تیم اوساسونا عنوان کرده تحت هدایت کی‌روش، تیم ملی به مجموعه‌ای تبدیل شده که خصوصیات خوب خود را به بهترین شکل نمایان می‌کند و به این ترتیب قادر است بازی‌های زیادی را به سود خود تمام کند.

از قول وی در این گزارش عنوان شد: بیشتر از آنکه به دفاع بپردازیم، کی‌روش از ما می‌خواهد حمله کنیم. به این ترتیب ما بیشتر از گذشته دست به حمله می‌زنیم. مربی از ما می خواهد توپ های زیادی را وارد دروازه حریفان کنیم.

در ادامه این گزارش نوشته شده تیم ایران با هدایت مربی اسبق رئال مادرید و منچستریونایتد، نه فقط در حمله توانایی ‌های زیادی از خود نشان می دهد، بلکه حتی با وجود سید جلال حسینی و هادی عقیلی از توانایی زیادی در دفاع نیز برخوردار شده است.

کی‌روش در این باره گفته است: وقتی مسئولیت تیم ایران را پذیرفتم دیدم بازیکنان به خاطر ناکامی در جام ملت‌های آسیا چقدر ناراحت بودند. این مساله نشان می‌دهد چقدر زیاد تیم کشورشان را دوست دارند. به آنها گفتم نباید افسوس گذشته را بخورند بلکه نیاز است سخت کار کنند تا حریفان را به گریه بیندازند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *