یک‌میلیون هکتار زمین در خوزستان زیر کشت می رود

خورنا: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کشت محصولات پائیزه در سطح یک میلیون و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قاسمی ‌نژاد اظهار کرد: این میزان کشت در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشت عمده محصولات پائیزه از اواسط آبان تا آذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: این محصولات شامل گندم، جو، کلزا، شبدر، یونجه و دیگر محصولات زراعی است.

مدیر زراعت سازمان به خدمات ارائه شده به کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: توزیع ۱۶۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی ۸۰ هزار تن بذر گواهی شده گندم یک ۱۰۰ هزار تن سایر بذرهای گواهی شده سموم علف کش و‌ آفت کش علیه عوامل بیماری‌زا و همچنین ارائه تسهیلات بانکی و بیمه بدون محدودیت محصولات زراعی از جمله اقداماتی است که در راستای حمایت از کشاورزان منطقه صورت گرفته است.
قاسمی نژاد با بیان اینکه پیش بینی می شود برای کشت محصولات پائیزه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز باشد؛ یادآور شد: استان خوزستان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی مقام نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *