حذف نام ۳ نماینده درگیر سو‌ءاستفاده مالی از گزارش کمیسیون اصل ۹۰

خورنا: سایت بولتن‌نیوز نوشت: در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نام سه نماینده که ۲ تن از آنها روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌باشند بعنوان متهم در پرونده ذکر شده بود که با فشارهایی از سوی برخی نمایندگان، از گزارش نهایی حذف شد.

همچنین یکی از سایت‌ها خبر داده که یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، حدود ۲۴ ساعت بازداشت شد. اما با وساطت علی لاریجانی آزاد شد

پس ازبر ملاشدن گزارش ۳ هزار میلیارد تومانی در کشور علی لاریجانی در جلسه یکشنبه ۲۷ شهریور ماه به کمیسیون اصل ۹۰ ماموریت داد تا با همکاری کمیسیون اقتصادی و کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گزارش در خصوص این پرونده را تهیه کند تا در صحنه مجلس قرائت شود.

پس از این اعلام این ماموریت، کمیسیون اصل ۹۰ در جلسات متعددی با حضور روسای کمیسیون‌های قضایی و اقتصادی مجلس به بررسی زوایای مختلف این پرونده پرداختند.

همچنین در جلسات متعدد کمیسیون اصل ۹۰، حسینی وزیر اقتصاد، بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسئولین اطلاعاتی و قضائی جهت توضیحات حضور یافتند.

این کمیسیون پس از ۴۰ روز بحث و بررسی گزارشی در ۲۴ صفحه تهیه کرد. در این گزارش نام ۳ نماینده مجلس نیز ذکر شده بود اما با فشارهایی این نام‌ها حذف شد.

همچنین فشارهای وارده بر گزارش نهائی این کمیسیون منجر شد تا گزارش ۲۴ صفحه‌ای به ۱۸ صفحه کاهش یابد.

یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ گفت: فرزند یکی از نمایندگان که اتفاقاً رئیس یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌باشد و همچنین ۲ نماینده دیگر در این پرونده دخیل هستند که متاسفانه نام این ۳ نماینده در گزارش نهایی موجود نیست.

وی تاکید کرد اگر قرار است عدالت رعایت شود و حتی وزیر اقتصاد بخاطر این موضوع استیضاح و عزل شود چرا نام نمایندگان متخلف در گزارش نباید ذکر شود.

جالب این است که روسای یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس که در گزارش نهایی همکاری داشت، خود یکی از این ۳ نماینده متخلف بوده و نام او در ارتباط با پرونده مطرح بوده است

بازداشت بزرگ نماینده مجلس به اتهام مشارکت در اختلاس اخیر

به گزارش “عماریون” یکی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز، حدود ۲۴ ساعت بازداشت شد. اما با وساطت علی لاریجانی آزاد شد

فرزند نامبرده نیز از مدت‌ها پیش به همین اتهام بازداشت شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *