معمار چیره‌دست شوشتری در گذشت

خورنا: معمار چیره‌دست شوشتری، استاد و متخصص مرمت طاق‌های سنتی خوزستان ساعاتی پیش دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزای فارس از شوشتر، معمار چیره‌دست شوشتری به نام حسین فردی‌نژاد ساعاتی پیش به دلیل ایست قلبی در منزل شخصی خود دارفانی را وداع گفت.

این معمار چیره دست که بیش از نیم‌قرن در کسوت معماری بناهای تاریخی فعالیت می‌کرد، پس از ارائه خدمات بسیار زیاد در زمینه مرمت آثار تاریخی در کهن‌شهر تاریخی کشور دارفانی را وداع گفت.

این معمار خبره آثار متعددی از شهرستان شوشتر را مرمت کرده است و به اذعان بسیاری از متخصصان علم معماری تخصص ویژه‌ای در مرمت طاق‌های سنتی داشته است.

وی با تلاش‌های انجام شده در ۲۰ سال گذشته فعالیت‌های مرمتی آثار تاریخی همچون حفاظت و مرمت بخشی از مسجد جامع، اقدامات حفاظتی و مرمتی در منزل مستوفی، بخشی از اقدامات حفاظتی و مرمتی در پل بند شادروان، بخشی از فعالیت های ساماندهی ،حفاظت و مرمتی در پل بند لشکر، بخشی از فعالیت های ساماندهی،حفاظت و مرمت در محوطه آبشارها و آسیاب‌ها، حفاظت و مرمت ساباط درخونه و مرمت طاق نهرداریون را انجام داده بود.

پیکر این معمار بزرگ خوزستانی قرار است فردا راس ساعت۱۴:۳۰ از درب منزل شخصی واقع در جنب میدان ۱۷ شهریور شهرستان شوشتر به سوی مقام صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان تشییع شود و در منزل ابدی خود قرار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *