گزارشی از سامانه بارشی خوزستان

خورنا: معاون اداره‌کل هوا‌شناسی خوزستان گفت: نفوذ سامانه بارشی تا روز دوشنبه در خوزستان ادامه دارد.

علیرضا غلامپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: از شنبه‌شب با نفوذ سامانه بارشی، برخی مناطق شمال و شمال شرق شاهد بارش باران بودند که این وضعیت تا روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری همراه بارش پراکنده باران است تصریح کرد: به علت کمبود رطوبت، این سامانه در مناطق جنوبی و غربی استان به شکل وزش باد شدیدکه‌گاه سرعت آن تا ۵۰کیلومتر در ساعت خواهد رسید خودنمایی خواهد کرد.

معاون اداره‌کل هوا‌شناسی خوزستان خاطرنشان کرد: آبهای شمالی خلیج فارس تا دو سه روز آینده مواج و طوفانی پیش بینی شده و از قایق‌های کوچک خواسته شده وارد محدوده آبهای شمالی خلیج فارس نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اطلاعیه شماره یک مورخه ۹ فروردین ۹۳ اداره‌کل هوا‌شناسی خوزستان آمده است: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی اداره‌کل هوا‌شناسی خوزستان، سامانه‌ای بارش زا، از اواخر وقت روز شنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه منطقه را متاثر کرده که علاوه بر بارندگی در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دمای هوا، احتمالا رعد و برق و رگبار پراکنده، تگرگ در برخی نقاط استان و مواج شدن شمال خلیج فارس خواهد شد. شدت بارندگی در روز یکشنبه، موجب آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط شمالی و شرقی استان می‌گردد. لازم به ذکر است؛ این موج ممکن است در بعضی ساعات از روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت برخاستن گرد و غبار ناشی از وزش باد، باعث کاهش دید در نواحی از مرکز و غرب استان گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *