کمبود متخصص جراح قلب و پزشکان فوق تخصص در آبادان

خورنا: معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال گذشته، ۴۲ پزشک متخصص جذب این دانشکده شدند ولی هنوز در تخصص هایی مثل جراح قلب و یا پزشکان فوق تخصص با کمبود مواجه هستیم.

نصراله حسونی بحرینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این متخصصان در بخشهای اعصاب و روان، زنان و زایمان، جراح عمومی، رادیولوژی، ارتوپدی، پاتولوژی، چشم پزشک، گوش، حلق و بینی، طب فیزیکی و طب کار فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، هندیجان و ماهشهر تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند، اظهار کرد: در زمان حاضر به جز در بخش جراحی قلب و برخی از رشته های فوق تخصصی، کمبودهای تخصصی و درمانی شهرهای تحت پوشش این دانشکده به لحاظ کمی برطرف شده است.

حسونی بحرینی تصریح کرد: برای نخستین بار در شهرستان هندیجان، سه متخصص زن در بخشهای زنان و زایمان، اطفال و داخلی جذب شدند و این در حالیست که پیشتر تنها پزشک عمومی فعالیت داشت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: پارسال یک درمانگاه شبانه روزی و یک کلینیک فیزیوتراپی در این شهرستان راه اندازی شد.

حسونی بحرینی از راه اندازی چهار تخت ویژه آی.سی.یو و هشت تخت عفونی در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان، هفت تخت آی.سی.یو در ماهشهر، بخش های اطفال، زنان و زایمان و یک زایشگاه در بیمارستان راه زینب سربندر  در سال  گذشته خبر داد و گفت: در هندیجان نیز که تاکنون پزشک متخصصی نداشت سه متخصص بخش سونوگرافی نیز فعال شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما در جهت به حداقل رساندن مشکلات درمانی، تخصصی و تجهیزاتی است، افزود: در صددیم تا در سال جاری، بیمارستان شهید بهشتی را که در قلب شهر آبادان قرار دارد و بیشترین مراجعه مردمی به این بیمارستان است را به چهار اطاق عمل، شش تخت آی.سی.یو، شش تخت سی.سی.یو، ۳۸ تخت در بخش جراحی زنان و زایمان، اطفال، داخلی و روانپزشکی مجهز کنیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در حوزه نظارت چه دولتی و غیر دولتی، کیفیت کار مراکز درمانی را ارزیابی می کنیم و پس از شناسایی نواقص در حد امکان آنها را رفع می کنیم.

حسونی بحرینی تصریح کرد: پارسال ۹۰۰ بازدید از سطح مراکز درمانی انجام دادیم که در مقایسه با سال ۹۱، ۴۰ افزایش را به لحاظ تعداد بازدیدها نشان می دهد. در این بازدیدها ۶۰۰ مورد تذکر داده شده که برخی از آنها منجر به تعطیلی و معرفی آن واحدها به تعزیرات حکومتی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت در حوزه رسیدگی به بیماران نیازمند یادآور شد: بیش از یک هزار نفر در سال گذشته با مراجعه به مراکز درمانی از تخفیفات ویژه بهره بردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *