بهداشت در آبادان مطلوب است

خورنا: مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی قرار است تا هر بیماری که وارد بیمارستان شده و جهت درمان بستری می شود تنها ۱۰ درصد از حق درمان را پرداخت کند و مابقی را وزارت خانه بپردازد.

محمد اسماعیل مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این مسئله هنوز به مرحله اجرا در نیامده است، افزود: تصمیم قطعی بر انجام این کار از سال جاری وجود دارد و با عملیاتی شدن این برنامه  حتی در بیمارستانهای مربوط به شرکت نفت نیز این شیوه پرداخت هزینه درمان اعمال می شود و مردم می توانند بر اساس تعرفه دولتی هزینه های درمان را  پرداخت کنند، نباید در بیمارستانهای مختلف تعرفه های متفاوتی وجود داشته باشد.

وی اظهارکرد: عزم دولت بر این است که مردم از جیبشان هزینه درمان را پرداخت نکنند

مطلق با تاکید بر اینکه مردم حق دادن زیرمیزی به پزشک را ندارند، تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند، تحت هیچ شرایطی وقتی وارد بیمارستان های دولتی و خصوصی می شوند حق دادن زیر میزی را ندارند، مردم در این زمینه همکاری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت بهداشتی و درمانی در منطقه تحت پوشش دانشکده آبادان مطلوب خواند و یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی آبادان با زیر مجموعه آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و شادگان به طور مجموع حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد که این رقم در ایام خاص در فصل زمستان و حضور کاروان راهیان نور و در ایام نوروز و محرم و صفر افزایش زیادی پیدا می کند.

مطلق با تاکید بر نظارت جدی بر فعالیت معاونتهای بهداشتی و درمانی از آمادگی کامل نیروهای این دانشکده برای پایش و بررسی مسائل بهداشتی و کمک رسانی به میهمانان، مسافران نوروزی و شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

وی با اشاره به همجواری موقعیت این دانشکده با کشور عراق و تردد حجم بالایی از زائران امام حسین(ع) به این کشور ادامه داد: با تلاش مستمر کارکنان این دانشکده، بررسی و پایش زائران کاروانهای راهیان نور و زائران امام حسین(ع) به لحاظ سلامتی انجام شد و پارسال مسئله نگران کننده ای در زمینه بیماریهای آسیب رسان و التور نداشتیم و در زمینه بیماری اسهال واستفراغ و شبه التور موارد بسیار اندک بوده است.

وی گفت: با ایجاد دانشکده علوم پزشکی در سال ۹۲، دانشکده پرستاری نیز به عنوان زیرمجموعه این دانشکده راه اندازی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بیمارستانهای طالقانی آبادان و ولیعصر خرمشهر نیز به عنوان بیمارستانهای آموزشی تبدیل شدند، افزود: نیروهای متخصصی که وارد دانشکده شده اند اغلب دارای بُرد هستند (یعنی از نظر ارتقاء علمی وضعیتشان بهتر از سالهای گذشته است) ضمن آنکه تعدادی از این متخصصان همچون رادیولوژیست، ارتوپد، مغز و اعصاب که در بیمارستانهای تابع دانشکده مشغول فعالیتند خانم هستند و علاوه بر درمان، کار آموزش را نیز به انجام می رسانند.

مطلق با اشاره به راه اندازی دانشکده پزشکی آبادان اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۰ دانشجو در حال تدریس در ترم دوم پزشکی هستند که با موافقت اصولی معاونت آموزشی قرار است تا این دانشکده از نظر تشکیلات و تجهیزات کامل تر شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *