تاکید شهردار اهواز بر افزایش درآمدهای پایدار شهری

خورنا: موسوی تصریح کرد: شهرداری اهواز باید از اتکا به درآمدهای پروانه‌های ساختمانی فاصله بگیرد و به درآمدهای پایدار متکی گردد و اگر نتواند صددرصد بار اتکای خود را صفر کند ولی درصد اتکا به این درآمد‌ها را کم کند.
شهردار اهواز گفت: شهرداری اهواز باید از اتکا به درآمدهای پروانه‌های ساختمانی فاصله بگیرد و به درآمدهای پایدار متکی شود.
اولین جلسه شورای معاونان شهردار اهواز درسال ۹۳ با حضور شهردار و معاونان، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها و سایر مسئولان عصر امروز برگزار شد.
در این جلسه سید خلف موسوی، شهرداری اهواز، ضمن تبریک سال نو توصیه‌هایی را به مسئولان شهرداری در جهت تلاش خالصانه و خدمت به مردم ابراز داشت.
وی اظهار کرد: همانگونه که امسال با نام مقدس مادر سادات حضرت صدیقه زهرا (س) آغاز شد امیدوارم سال پربرکتی برای همگان باشد و در سال جدید با اراده‌ای استوار در راستای تحقق اهداف شهرداری و ایجاد تحول در شهر گام بردارید.
شهردار اهواز خاطر نشان کرد: اگر مسئولان از همین آغاز روزهای سال برنامه‌ای کاری برای هر هفته خود تدوین کنند و کار‌ها را طبق برنامه پیش ببرند و از هیچگونه فشار و تهدیدی هراس نداشته باشند؛ قطعا سالی پربار را پشت سر خواهند گذاشت.
وی در ادامه بیان کرد: ما همگی موظفیم جلوی هرگونه تخلف را بگیریم و اگر موضوعی را ناصواب دانستیم و دریافتیم که برای رضای خدا نیست جلوی انجام آن را بگیریم.
موسوی در طول این نشست بر قرائت کامل بودجه ۹۳ توسط تمامی مدیران تاکید کرد و گفت: شهرداری اهواز از معدود سازمان‌هایی در سطح کلانشهرهاست که قبل از سال ۹۳ بودجه سال را بست و تصویب کرد لذا عمل به آن از وظایف اصلی همه مسئولان است.
وی ادامه داد: شهرداری به نوبه خود یک دولت کوچک است و شورای شهر به مثابه مجلس شورای اسلامی، قانون را تصویب می‌کند و شهرداری موظف به اجرای آن است و همگان از جمله شورای شهر نیز ملزم به تبعیت از آن هستند.
شهردار اهواز جذب اعتبارات تملک دارایی‌ها را از جمله توصیه‌های موکد خود به مدیران شهرداری اعلام کرد و افزود: با فشاری که به همه آوردیم تمام مناقصه‌های این تملک‌ها برگزار شده و تنها باید اعتبارات جذب شود.
وی تصریح کرد: شهرداری اهواز باید از اتکا به درآمدهای پروانه‌های ساختمانی فاصله بگیرد و به درآمدهای پایدار متکی گردد و اگر نتواند صددرصد بار اتکای خود را صفر کند ولی درصد اتکا به این درآمد‌ها را کم کند.
موضوع بعدی که شهردار اهواز در سخنان خود در اولین جلسه شورای معاونان در سال ۹۳ عنوان کرد مسئله قدردانی از پرسنل شهرداری در ستاد نوروزی بود.
شهردار اهواز اذعان کرد: با توجه به برخوردهایی که در طول این ایام با مردم و مهمانان نوروزی داشتیم همگی از تلاش شهرداری اهواز ابراز رضایت و خرسندی می‌کردند.
وی افزود: این گونه رضایتمندی‌ مردم و این فرایندی که شکل گرفته باید ادامه داشته باشد و نباید تمامی تلاش‌ها به ماه آخر سال خلاصه شود و کلیه مسئولان باید با عزم ملی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاشی جهاد گونه را آغاز و مدیریت جهادی را در برنامه‌های خود اعمال کنند.
موسوی با بیان اینکه همگی در انجام فعالیتهای ابتکاری شهری در شهرداری آزادند از کلیه مسئولان خواست با مشورت با اهل فن ابتکارات شهری قابل اجرا را در شهر محقق کنند.
وی شهرداری را یک موسسه دانست که دائما باید کار کند و درآمد کسب نماید و برای کسب درآمد و هزینه باید به دنبال راههای نو و خلاقانه باشد.
شهردار اهواز با بیان اینکه همگی ما شرعا در قبال خرج کردن درآمد‌ها در پیشگاه خداوند مسئول و پاسخگو هستیم عنوان کرد: افزایش فضای سبز بیش از هر کار عمرانی دیگر برای شهروندان جذاب است.
وی در پایان با آرزوی سالی خوب و پر از موفقیت برای همگان اظهار کرد: همگی مسئولان و مدیران شهری تصمیم بگیرند که سال ۹۳ سال تحول کلانشهر اهواز باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *