هیات ویژه رییس‌ جمهور در آبادان و خرمشهر

خورنا: معاون راهبردی رییس جمهور و هیات همراه از سوی رییس جمهور ماموریت دارند تا ضمن سفر به خوزستان نسبت به حل نارسایی‌های مانده از دوران جنگ تحمیلی و پیگیری مصوبات سفر اقدام کنند.

به گزارش شوشان و به نقل از ایسنا، سیدجعفر حجازی اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده، دکتر احمدی‌نژاد دستور داد تا هیات مذکور از حوزه معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری ضمن بررسی مشکلات شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، نسبت به تسریع در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور ویژه این دو شهر، اقدام کنند.

وی با بیان این‌که تعدادی از وزرا و معاونین، معاون راهبردی رییس‌جمهور را همراهی خواهند کرد، افزود: ساماندهی رودخانه‌های بهمنشیر و کارون، تسریع در تکمیل طرح‌های فاضلاب به‌ویژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان و خرمشهر تا پایان دولت، احداث کارخانه ۲ میلیون تنی فولاد خرمشهر و بررسی و حل مشکلات صاحبان مزارع میگو از جمله برنامه های هیات ویژه رییس‌جمهور است.

استاندار خوزستان با اشاره به تملک ۹۷ واحد صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر توسط بانک‌ها تاکید کرد: این واحدهای صنعتی بعد از جنگ، احداث شده و به علت برخی مشکلات به تملک بانک‌ها درآمده‌اند که با توجه به اهمیت اشتغالزایی در منطقه مقرر گردید، هیات ویژه رییس جمهور برای تحویل این واحدها به منطقه آزاد اروند و از سرگیری فعالیت آن‌ها، اقدام نماید.

حجازی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه اروندان نیز عنوان کرد: قرار شده یک شرکت دولتی کارخانه مذکور را تحویل و ضمن برطرف نمودن مشکلات حقوقی و کارگری آن، نسبت به توسعه و سرمایه‌گذاری در کارخانه اروندان اقدام کنند.

وی افزایش اعتبارات آبیاری و زهکشی آبادان را بخش دیگری از دستور کار هیات ویژه رییس جمهور دانست و گفت: یکی از موضوعات مهم، احداث سد تنظیمی روی رودخانه‌های بهمنشیر و کارون از محل فروش اوراق مشارکت است که این هیات آن‌را پیگیری خواهد کرد.

استاندار خوزستان همچنین به موضوع احداث جاده آبادان-ماهشهر-هندیجان اشاره کرد و افزود: طبق گفت‌وگوهای انجام شده با مقام عالی وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد تا با تامین مالی بخشی از این طرح، این جاده در حد فاصل آبادان-ماهشهر تا پایان سال جاری افتتاح شود