رئیس سازمان میراث فرهنگی؛

خوزستان به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود

خورنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خوزستان طبق گفته رئیس جمهور می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود به این منظور برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار دارد که در سال جاری اجرایی می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ایام نوروز تا کنون در مراکز اقامتی کل کشور اقامت داشتند.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیون و ۲۰۹ هزار نفر نیز تا کنون از مراکز فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری در سطح کل کشور بازدید کرده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: ما برای سال جدید با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، احیا، مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از آثار تاریخی را در برنامه داریم.

وی در این خصوص اضافه کرد: در راستای رسیدن به این هدف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده می‌شود و بسیاری از آثار تاریخی با استفاده از بخش خصوصی مرمت و با کاربری جدید بهره برداری می‌شوند.

سلطانی‌فر به نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، درکنار توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های زیادی برای رونق بخشی به آثار تاریخی و فرهنگی کشور داریم.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر اقتصادی، فرهنگی، تجاری و گردشگری در جایگاه والایی قرار دارد اذعان کرد: برای اینکه خوزستان طبق گفته رئیس جمهور به قطب گردشگری کشور تبدیل شود برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار دارد که در سال جاری اجرایی می‌شود.