آبادان رتبه نخست اسکان میهمانان نوروزی را در خوزستان به خود اختصاص داد

خورنا: معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: آبادان رتبه نخست اسکان میهمانان نوروزی را در استان خوزستان به خود اختصاص داد.

ˈ سید محمد مولوی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به راه اندازی سیستم نوبت دهی برای نخستین بار در ستاد اسکان آبادان اشاره کرد و افزود: از زمان اجرای طرح اسکان تاکنون ۲۰۰ هزار و ۵۴۱ نفر شب در قالب ۶۶ هزار و ۸۴۷ خانوار در ستاد اسکان آموزش و پرورش آبادان پذیرش شده اند.

وی با اشاره به پذیرش ۷۶ هزار و ۴۴۰ نفر شب در قالب پنج هزار و ۸۸۰ خانوار راهیان نور گفت: ۱۱۵ هزار و ۶۹۲ نفر شب در قالب ۱۹ هزار و ۶۴۷ نفر خانوار فرهنگی، پنج هزار و ۸۱۴ نفر شب در قالب یک هزار و ۴۴۰ خانوار کارمند دولت و دو هزار و ۵۹۵ نفر شب در قالب ۶۳۹ خانوار مشاغل آزاد در ستاد اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان افزود: ۱۷۴ کلاس درس در قالب ۱۴ مدرسه برای کلاس های درجه الف، ۱۶۴ کلاس درس در قالب ۱۶ مدرسه برای کلاس های درجه ب، ۶۶۵ کلاس درس در قالب ۹۰ مدرسه برای کلاس های درجه ج و ۱۰ مدرسه در قالب ۱۴۷ کلاس درس ویژه کاروان های راهیان نور تعیین شده است.

وی اختصاص ۱۳۰ مدرسه و یک هزار و ۱۵۰ کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی را یادآور شد و گفت: بدلیل استقبال فراوان میهمانان نوروزی در روزهای اخیر، چهار مدرسه دیگر به مدارس طرح اسکان آبادان افزوده شد.

مولوی افزود: پخش عزاداری، نوحه خوانی و اذان، برگزاری نماز جماعت، پخت نان، غرفه های میوه و تره بار، صنایع دستی، خرما، غذای محلی و فروش اجناس ته لنجی در محل های اسکان انجام می شود.

وی گفت: مسوولان محلی و مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از ستاد اسکان و مدارس طرح اسکان میهمانان نوروزی در آبادان بازدید کردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *