تالاب شادگان جاذبه ای که لذت بیش از یک بار دیدن را دارد

خورنا: نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب شادگان یک جاذبه تفریحی و گردشگری منحصربه فرد است که لذت بیش از یک بار دیدن را دارد.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شادگان یکی از شهرهای مستعد خوزستان در زمینه گردشگری است که متاسفانه جاذبه های تفرحی و گردشگری ناب و بکرش به علت های مختلف هنوز برای مردم کشور و حتی خوزستان ناشناخته مانده است.

وی با بیان اینکه همه ایران و حتی جهان، شادگان را به تالابش می شناسند، عنوان کرد: این تالاب به خوبی مورد رسیدگی سازمان های متولی قرار نگرفته زیرا می توانست کل اقتصاد شادگان را احیا کند. این تالاب چه در زمینه گردشگر و چه در زمینه ایجاد شغل هایی مثل صید انواع طیور کشاورزی و ماهگیری ظرفیت های بی شماری دارد.

نماینده شادگان تاکید کرد: به گواه افرادی که در محیط پیرامون تالاب شادگان حضور یافته اند؛ این تالاب آنقدر زیبا و پر جذبه است که دوباره افرادی را به سمت خود می کشاند و به عبارتی ارزش و لذت بیش از یک بار دیدن را دارد.

تمیمی ادامه داد: تالاب بین المللی شادگان ۲۹۶ هزار هکتار مساحت دارد و از شمال به شادگان و خور «دورق» و از جنوب به رودخانه بهمنشیر منتهی می شود. سطح تالاب با گیاهان آبدوست چون لویی و چولان و گیاهان غوطه ور پوشیده شده و محل بسیار مناسبی برای پرندگان آبزی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در این تالاب، انواع ماهیان آب شیرین و شور مانند: بنی، ‌شیرید، حمری، شانک، ماهی های پرورشی و پرندگانی چون فلامینگو، حواصیل، لک لک،‌ غاز وحشی، اردک،‌گراز،‌و … زیست می کنند. تنها زیستگاه و محل زاد و ولد اردک کرکری در جهان این تالاب است و پرندگانی چون «گیلانشاه خالدار» و «اکراس آفریقایی» نیز از نمونه های بسیار کمیابی هستند که در این منطقه یافت می شوند

وی به صنایع دستی منحصر به فرد این شهرستان اشاره کرد و گفت:در شادگان عبابافی و جاجیم بافی رواج دارد. صنایع دستی شادگان هم مانند سایر نقاط این ناحیه از بافت حصیر، بوریا، سبد و امثال آن تشکیل شده و برای تهیه آن از برگ درخت خرما و یا نی های تالا‌ب شادگان استفاده می شود.

وی با اشاره به رونق صنایعی مثل کشاورزی و دامداری در شادگان اظهار کرد: آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده است. گندم، خرما و برنج از عمده ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. دامداری نیز در این شهرستان رواج داشته و انواع فرآورده های لبنی و تولیدات دامی مانند لبنیات، پشم و پوست از محصولات دامی این شهرستان است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *