گشت دریایی ۱۰۰ هزار نفر در اروند رود

خورنا: مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از گشت دریایی ۱۰۰ هزار نفر در اروند رود خبر داد.

سیاوش خدابخشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار بازدید و با کشتی مسافربری در گشت دریایی اروند رود شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این سفر دریایی مهمانان نوروزی و راهیان نور ضمن بازدید از بنادر چوئبده، آبادان و اروند کنار با محل عملیات والفجر۸ و چگونگی فتح شهر فاو به دست رزمندگان اسلام آشنا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خاطر نشان کرد: آشنایی با فعالیت‌های بندری، معرفی بنادر استان خوزستان، ظرفیت‌های دریایی و حمل و نقل کالا و ایجاد فرصت‌های شغلی جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های دریایی دانشگاه‌ها از دیگر اهداف این سفرهای دریایی است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از بنادر آبادان، چوئبده و اروند کنار بازدید داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رودخانه اروند رود در شهرستان‌های خرم شهر و آبادان جاری است و یکی از رودخانه‌های مرزی ایران و عراق است، درازای بخش مرزی رودخانه ۸۴ کیلومتر است اروند رود که به شط العرب نیز معروف است، از تلاقی رودخانه‌های دجله و فرات در نقطه‌ای به نام قرنه، در ۱۱۰ کیلومتری شمال باختری آبادان تشکیل می‌شود.