کدخدایی خبر داد: ارجاع طرح «نظارت بر نمایندگان» به مجلس

خورنا: سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع طرح نظارت بر نمایندگان به مجلس جهت رفع ایرادات خبر داد و همچنین اعلام کرد که هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها تا ۱۰ روز آینده تکمیل می‌شوند.

عباسعلی کدخدایی در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای گفت: ما سعی کرده‌ایم هماهنگی لازم را با وزارت کشور داشته باشیم و مسئولان وزارت کشور نیز به شدت در پی این هستند که انتخابات امسال در برخی از حوزه‌ها به صورت آزمایشی به شکل رایانه‌ای برگزار شود؛ البته این موضوع منوط به تامین امکانات رایانه‌ای و آموزش‌های لازم است. هر چقدر این آمادگی‌ها در وزارت کشور وجود داشته باشد، به همان میزان انتخابات رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بررسی طرح نظارت بر نمایندگان مجلس از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: ‌این مصوبه ایراداتی داشت که به مجلس ارجاع شد تا با برطرف شدن ایرادات، دوباره آن را مورد بررسی قرار دهیم و اظهار نظر کنیم.

کدخدایی یادآور شد: در مورد انتخابات پیش‌رو مشغول تشکیل هیات‌های نظارت شهرستان‌ها هستیم که کار آن تقریباً تمام شده و تعداد اندکی از آنها باقی مانده است. امیدواریم طی ده روز آینده این بخش هم تکمیل شود و سایر کارها نیز مانند سال‌های گذشته پیش برود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی مصوبات جدید نیز خاطرنشان کرد: یک مصوبه درباره عضویت ایران در اتحادیه نمایشگاه‌های بین‌المللی عروسکی برند بود که پس از بررسی‌ها مغایر با شرع و قانون اساسی اعلام شد.

وی همچنین درباره توطئه اخیر آمریکا علیه ایران تصریح کرد: آنچه که آمریکایی‌ها ایران را به آن متهم کرده‌اند مبتنی بر اخبار و شهادت‌های کذب افرادی است که از جهت حقوقی و قانونی هیچ‌گونه اعتباری ندارند. ما در گذشته نیز شاهد بوده‌ایم که آمریکا و برخی از کشورها با همکاری صهیونیست‌ها با اتهام‌زنی‌های بی‌مورد، جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقدامات خلاف قانون کرده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: خوشبختانه کارنامه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قرارداد‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی بسیار روشن است و ما همواره معتقد بوده‌ایم که به‌زودی کذب بودن اظهارات دشمنان روشن می‌شود.

کدخدایی گفت: همان‌گونه که معلوم شده، اظهاراتی که در رسانه‌های بیگانه منتشر شده از سوی افرادی لااوبالی بوده که بی‌جهت جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده‌اند و این اتهامات در هیچ دادگاهی پذیرفته نیست.