مسجدسلیمان؛ امسال بهتر از پارسال

خورنا: سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان گفت: میزان ورود گردشگران نوروزی در مسجدسلیمان نسبت به سال گذشته خیلی بهتر است.

 

غلام‌رضا جلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: طبق آمار در نیمه اول تعطیلات بیش از ۱۵۰ هزار نفر مهمان نوروزی در شهرستان اندیکا داشتیم و استقبال  گردشگران از مسجدسلیمان با توجه به افتتاح موزه که در روز سوم اتفاق افتاد بسیار خوب بود.

 

 وی بیان کرد: در این ایام مکان‌هایی مثل صفه سرمسجد، چاه شماره یک، کلگه زرین، معبد بردنشانده و تپه باستانی گل‌گیر بازدید کنندگان زیادی داشتند.

 

او توضیح داد: با توجه به وجود گلزارهای گل لاله در منطقه لالی و طبیعت بسیار زیبای آن تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر گردشگر از این منطقه دیدن کرده‌اند.

 

وی با بیان این که امنیت بسیار خوبی در مسجدسلیمان برقرار است گفت: امسال سعی شد نسبت به سال گذشته بهتر باشد و این تلاش را نیز در مسؤولان میراث فرهنگی مشاهده کردیم.

 

جلیلی‌نیا تصریح کرد: امسال علاوه بر راهنمایان گردشگری و بروشورهایی که از سوی میراث فرهنگی استان به ما داده شد انجمن ما نیز تعداد ۲۰ هزار بروشور و تعدادی راهنمای گردشگری برای معرفی هر چه بیشتر آثار مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در اختیار مسافران نوروزی قرار داد.

 

او ادامه داد: در مجموع در نیمه اول تعصیلات نوروزی هم حضور مسافران نوروزی خوب بود و هم میزان خدمات‌دهی مناسب بود و امیدواریم موزه‌ای که در مسجدسلیمان افتتاح شد کامل‌تر شود و آثار مربوط به مسجدسلیمان به موزه برگردند.

 

سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: برای روزهای باقی مانده به گردشگران توصیه می‌کنیم از مناطق بکری که در اندیکا وجود دارد دیدن کنند چراکه اندیکا در حال حاضر بهترین آب و هوا را دارد و مکان‌های بی‌نظیری از جمله روستای شیرین بهار، منطقه گردشگری تاراز، پل نگین و دژ اسدخان منتظر مسافران نوروزی هستند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *