برپایی ایستگاه سلامت دختران در دانشگاه آزاد آبادان

خورنا: مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان گفت: همزمان با روز ملی سلامت دختران کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان اقدام به برپایی ایستگاه‎های سلامت دختران در دانشگاه آزاد اسلامی کرده ‌است.

مهسا سادات محسن‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: به مناسبت این روز با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه آزاد اسلامی به عمل آمده‌است دو چادر را در محوطه دانشگاه افراشته‌ایم که در هر یک از از این چادرها سه ایستگاه گنجانده شده ‌است.
وی افزود: چادر اول شامل سه ایستگاه سلامت است که هر یک از ایستگاه‌ها به یک موضوع مرتبط با بهداشت و سلامت بانوان و به‌ وی‍ژه دختران خواهد پرداخت.
محسن‌فر گفت: ایستگاه اول در چادر اول راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌ دیابت در دختران را به ‌آنها آموزش خواهد داد.
وی ادامه داد: در ایستگاه دوم مشاوره‌هایی در زمینه تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن در دختران و در ایستگاه سوم آموزش‌هایی در خصوص چگونگی کنترل فشار خون به دانشجویان ارائه خواهد شد.
مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان خاطرنشان کرد: در این ایستگاه‌ها به منظور فراگیری بهتر موضوعات مطرح شده تعداد ۵۰۰ نسخه بروشور آموزشی از سوی شبکه بهداشت و درمان آبادان بین دانشجویان توزیع خواهد شد.
محسن‌فر درخصوص موضوعاتی که در ایستگاه‌های چادر دوم به آنها پرداخته خواهد شد، تصریح کرد: در ایستگاه‌ اول چادر دوم راهنمایی‌هایی در خصوص راه‌های مبارزه و مقابله با اعتیاد در جوانان ارائه خواهند شد.
وی اضافه کرد: در ایستگاه سوم این چادر برپاکنندگان به آموزش راه‌های شناخت و پیشگیری از بیماری ایدز و علائم و مشخصه‌های آن خواهند پرداخت.
محسن‌فر درخصوص ایستگاه سوم و آخر گفت: در این ایستگاه به معرفی قرص‌های روان گردان معروف به اکستازی و راه‌های شناخت و پرهیز از آنها و همچنین معرفی مضرات و آسیب‌هایی که به سلامت انسان وارد می‌کنند، می‌پردازیم.
مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری افزود: در ایستگاه‌های چادر دوم نیز تعداد ۵۰۰ نسخه بروشور آموزشی که توسط هلال احمر تهیه شده‌اند بین دانشجویان بازدیدکننده توزیع خواهند شد.
محسن‌فر گفت: هدف برپایی این ایستگاه‌ها توجه و اهمیت دادن به سلامت جسمانی و روانی دختران امروز و مادران فردا در جامعه است که امیدواریم تأثیر مثبتی داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *