یک هنرپیشه زن سینما: مردم برای تعطیلات به آبادان و خرمشهر بروند

خورنا: گوهرخیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون از سفر دو سال گذشته خود به شهرهای جنوبی ایران و مناطق جنگی به همراه فرزندانش سخن گفت و اینکه در این سفرها داستان «دا» برایش به تصویر درآمده و مردم را هم به دیدن این شهرها دعوت کرد.

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون در پیشنهاد خود درباره اینکه مردم نوروز خود را چگونه سپری کنند به  مهر گفت: مردم علاوه بر دید و بازدیدها، برنامه‌های نوروزی تلویزیون را از دست ندهند چون من اطلاع دارم که همکارانم در نوروز برای شبکه های مختلف زحمت زیادی کشیده اند تا بتوانند لحظات خوبی را برای مردم رقم بزنند.

بازیگر فیلم «واکنش پنجم» در پیشنهاد خود از اینکه مردم در نوروز به کجا سفر کنند نیز بیان کرد: من چون خودم شیرازی هستم فکر می کنم شیراز و همچنین شهرهای جنوبی برای ایام تعطیلات نوروز بسیار مناسب باشد. شهرهای شمالی در چند وقت اخیر هوای سردی داشته اند و حتی در زمستان برفی بارید که بی سابقه بود. از این رو فکر می کنم آنهایی که دوست دارند سفرهای گرم‌تری داشته باشند ابتدا به شیراز و سپس به اصفهان و شهرهای جنوبی مثل آبادان و اهواز و خرمشهر بروند.

خیراندیش به نوروز دو سال گذشته خود اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان من و فرزندانم به جای سفر خارج از کشور دوست داشتیم مناطق مختلف ایران را ببینیم و مخصوصا چون بچه هایم چند سالی ایران نبودند خواستم شهرهایی را که زیر بمباران بوده است به آنها نشان دهم. بنابراین ما در آن نوروز به سوسنگرد، آبادان و خرمشهر رفتیم و بسیاری از این مناطق جنگی را مشاهده کردیم. من فکر می کنم این مناطق علاوه بر اینکه دوران جنگ را برای ما یادآوری می کنند چندان گران هم نیستند و علاوه بر اینها کمکی هم به اقتصاد این شهرها می شود. از طرف دیگر هوای خوب و تفریح‌گاه‌هایی دارند که مطمئنم با وجود آنها به مردم خوش می‌گذرد. همچنین ماهی‌گیرها هر روز در این مناطق ماهی های تازه می گیرند و شما می توانید از غذاهای دریایی تازه لذت ببرید.

بازیگر سریال های «همسایه ها» و «میوه ممنوعه» همچنین با اشاره به کتاب «دا» اظهار کرد: این سفر به نوعی برای ما یک داستان مصور بود و به خوبی داستان آن کتاب را برای ما تصویرگری کرد اما یک نکته که باید اینجا گفته شود این است که بسیاری از مناطق جنوب کشور هنوز بازسازی نشده است. به طور مثال گلزار شهدا در خرمشهر و آبادان هنگام باران بهاری به دلیل پستی و بلندی های زمین دچار آب گرفتگی می شد.

خیراندیش ادامه داد: بسیاری از مردم آنجا که مرا می شناختند از من درخواست داشتند که موقعیت محل زندگیشان را به گوش مسئولان برسانم. آنها آب آشامیدنی سالم نداشتند و من امیدوارم هرچه زودتر برای اینها فکری بشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *