استقرار اتوبوس اورژانس سیار با ۱۲ تخت و یک تخت آی.سی.یو در شلمچه

خورنا: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خرمشهر از استقرار اتوبوس اورژانس سیار با ۱۲ تخت و یک تخت آی.سی.یو در شلمچه برای خدمات دهی به مسافران و کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

سعید نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر از استقرار این تعداد پایگاه ثابت و موقت در مراکز پرتراکم و پرخطر این شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته و حجم بالای مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در ‌‌نهایت احتمال بالای بروز حوادث در اماکن شلوغ، پایگاه‌هایی را به صورت ثابت و موقت در برخی محل‌های پرخطر مستقر کرده‌ایم.

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر پنج پایگاه در سطح شهر و سه پایگاه در جاده‌ها و اماکن حومه‌ای و پرجمعیت مستقر هستند و جمعا ۳۳ نفر از پرسنل مرکز فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات می‌پردازند.

نصیری خاطر نشان کرد: با توجه به حضور کاروان‌های راهیان نور در شهر و تراکم جمعیت در شلمچه یک اتوبوس سیار با ۱۲ تخت و یک تخت آی سی یو در محل یادمان شلمچه استقرار دارد.

وی ادامه داد: برای رفاه حال کارون‌های راهیان نور علاوه بر اتوبوس سیار مستقر در محل یادمان یک پایگاه ثابت در محل پایانه و یک پایگاه موقت نیز در سه‌راه حسینیه در ۳۵ کیلومتری جاده اهواز ـ خرمشهر در حال ارائه خدمات به کاروان‌های راهیان نور و مسافران است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی خرمشهر با بیان برخی اقدامات و فعالیت‌های خود از نبود حادثه منجر به فوت در بین حوادث گزارش شده درهفته اول تعطیلات در خرمشهر اشاره و اذعان کرد: در پایگاه‌ها آمبولانس‌هایی مستقر شده و به ارائه خدمات امدادی و برخی اقلام دارویی مورد نیاز به بیماران مشغولند.

نصیری خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه با مداوای سرپایی و یا در صورت نیاز، اعزام به بیمارستان یا سایر مراکز درمانی از آمار اتفاقات منجر به فوت کاسته شده و خوشبختانه در هفته آغازین سال هیچ کدام از حوادث پیش آمده منجر به فوت نبوده است.