سفر هیات پارلمان اروپا به ایران لغو شد

خورنا: رئیس هیات پارلمان اروپا اعلام کرد با خودداری تهران از ارائه ویزا، سفر این هیات به ایران لغو شد.

به گزارش «عصر ایران» به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)،  خانم”تارگا کورنبرگ” رئیس هیات ۵ نفره از نمایندگان پارلمان اروپا گفت که مقامات ایران با صدور ویزا برای این هیات مخالفت کرده اند.

این هیات از نمایندگان پارلمان اروپا قرار بود در تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۴ فوریه آینده به ایران سفر کند.

کورنبرگ روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم ایران به این معنی است که برنامه سفر هیات پارلمان اروپا به ایران به رغم تلاش ها و اقدامات بزرگ و برنامه ریزی های قبلی، به صورت نهایی، لغو می شود. ایران دلایل شفافی را برای ویزا ندادن اعلام نکرده است و این تصمیم تهران، برخلاف پیش بینی بود.

وی ادامه داد: هیات پارلمان اروپا آمادگی داشت تا گفت وگوی سازنده ای را با نمایندگان مجلس، مقامات دولتی و نمایندگان جامعه مدنی ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران، حقوق بشر، انرژی، محیط زیست، امنیت ملی و انتخابات پارلمانی آینده ایران آغاز کند.

در این بیانیه  هیات پارلمان اروپا از این تصمیم مقامات ایرانی برای لغو این فرصت گفتگو در زمان مناسب فعلی، اظهار تاسف شده است.

این هیات اروپایی شامل ۵ نماینده پارلمان اروپا یعنی تارگا کورنبرگ (از فنلاند)، کورت لیشنر و کورنیلا ارنست (از آلمان)، کاثلین بان برمبت (از بلژیک) و ماریتگی شاکیه (از هلند)به نمایندگی از مهمترین بخش های این نهاد بود.

این هیات پارلمان اروپا پیش از این هم قرار بود در سال ۸۸ به ایران سفر کند اما سفر به تاخیر افتاده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *